Zagranica

Stowarzyszenie matek w USA domaga się ograniczeń reklamy alkoholi

Amerykańskie stowarzyszenie Mothers Against Drunk Driving (MADD) energicznie zaprotestowało przeciwko planom stacji telewizyjnej NBC, która ma zamiar emitować reklamy alkoholi...

Amerykańskie stowarzyszenie Mothers Against Drunk Driving (MADD) energicznie zaprotestowało przeciwko planom stacji telewizyjnej NBC, która ma zamiar emitować reklamy alkoholi wysokoprocentowych. Stowarzyszenie przygotowało listę restrykcji dotyczących “czasu, miejsca i sposobów” reklamy wyrobów alkoholowych, w tym również piwa i wina. Alkohole zdaniem MADD nie powinny być reklamowane przez aktorów poniżej 30. roku życia, znane osobistości, bohaterów kreskówek, sportowców, zwierzęta czy jakiekolwiek inne “obrazy”, które działają na młodych ludzi. Reklamy nie powinny pojawiać się w programach, których grupą celową są osoby poniżej 21. roku życia. Restrykcje nie dotyczą jedynie telewizji, odnoszą się również do magazynów.

Tagi