Kraj

Polskie wódki wśród najszybciej rosnących alkoholi na świecie

Krupnik stał się nie tylko marką nr 2 wśród wódek w Polsce, ale także według zestawienia "IWSR" drugą najszybciej rosnącą na świecie. Wysokie pozycje zajęły także Żołądkowa i Stock Prestige.

Wódka Krupnik produkowana przez Grupę Sobieski była drugą, po rosyjskiej wódce Belenkaya (produkowanej przez Sygroup i sprzedawanej wyłącznie na rodzimym rynku), najszybciej rosnącą marką wśród wszystkich wódek na świecie – wynika z zestawienia brytyjskiego magazynu branżowego “International Wine & Spirit Research”. Przypomnijmy, że Krupnik po relaunchu w marcu ub.r. uzyskał ponad 11 proc. rodzimego rynku wódek (dane ilościowe – źródło: AC Nielsen).

Najszybciej rosnącą marką alkoholową w zestawieniu “IWSR” okazała się whisky Officers Choice produkowana przez ABD i sprzedawana wyłącznie w Indiach.

Ten gigantyczny rynek (blisko 1,19 mld mieszkańców) odpowiadał za gros wzrostu konsumpcji alkoholu na świecie. 7 na 10 najmocniej rosnących marek sprzedawanych jest właśnie tam. Poza wspomnianą Officers Choice od ABD cztery kolejne marki: brandy Mc Dowells, rum Celebration, brandy Honey Bee oraz whisky Old Tavern, produkuje największy hinduski koncern spirytusowy U.B. India. Wzrosty sprzedaży jego marek sięgały w ub.r. od 24 do 75 proc.

Sporym sukcesem może się pochwalić rodzimy rywal Sobieskiego – firma Stock Prestige. Na 18. miejscu w zestawieniu najdynamiczniejszych marek alkoholowych wg “IWSR” (a na 5. pozycji, jeśli chodzi o same wódki) znalazła się Żołądkowa Gorzka – najmocniejsza obecnie marka wódki w Polsce (jej wzrost wyliczono na 13,2 proc.). Następną po niej pozycję uzyskała druga marka Stock Prestige – nalewka Lubelska (jej sprzedaż według wyliczeń “IWSR” wzrosła aż trzykrotnie). Sukcesem może się także pochwalić kolejna z wódek tego producenta, która znalazła się na 22. pozycji w globalnym zestawieniu (a na 7., jeśli chodzi o same wódki).