Kraj

Wojewódzki skuteczny w zachęcaniu do testów smartfona w Playu

W ciągu pierwszego tygodnia na testy smartfonów w sieci komórkowej Play zapisała się jedna trzecia z zakładanej docelowo puli 150 tys. osób.

Od ubiegłej środy (10 sierpnia) P4, operator sieci komórkowej Play, prowadzi intensywną kampanię reklamową, w której popularny prezenter i aktor Kuba Wojewódzki reklamuje program “Testuj smartfona”, w ramach którego operator zamierzał rozdać na dwutygodniowe testy 150 tys. smartfonów firmy Huawei. W ciągu tygodnia na te testy zapisało się 50 tys. chętnych.

P4 nie ukrywała, że zależy jej głównie na przekonaniu do smartfonów osób, które dotychczas posługiwały się prostszymi telefonami lub obawiały się korzystania z transmisji danych (np. z bezprzewodowego internetu) m.in. ze względu na koszty. Każdy tester otrzymuje kartę z 1 GB danych do transferu. Właściciele smartfonów zużywają wielokrotnie więcej transferu danych niż posiadacze klasycznych telefonów (na których nie można np. instalować dodatkowych aplikacji). Operatorzy na tym zarabiają. Szacuje się, że bezprzewodowa transmisja danych (w tym mobilny internet) będzie najszybciej rosnącym segmentem w rynku telefonii komórkowej w najbliższych latach.

Kampanię z Wojewódzkim przygotowała dla Playa agencja reklamowa Grey, z którą operator podjął współpracę na zasadach projektowych.

Udział w testach smartfonów zorganizowany przez Playa to pierwszy tego typu projekt na naszym rynku i jak twierdzą przedstawiciele operatora, jeden z większych dotychczas w Europie. Udział w nim nie obliguje do podpisania umowy z operatorem, czyli że Playowi po tych testach nie przybędzie automatycznie 150 tys. nowych klientów. Za zgubienie smartfona tester zapłaci 400 zł, natomiast uszkodzenia operator będzie naprawiał na swój koszt.