Zagranica

Amazon najpopularniejszą witryną internetową na świecie

Serwisy Amazona i Apple'a mają najlepszą ogólnoświatową dystrybucję - wynika z badania ComScore.

Strony internetowe Amazona odwiedziło w czerwcu br. 20,4 proc. użytkowników z całej światowej populacji internautów – pokazuje nowa fala badania Media Metrix firmy ComScore.

W analizie uwzględniającej globalne serwisy sprzedażowe i aukcyjne Amazon osiągnął największą rzeszę użytkowników – ponad 282 mln odwiedzających. Na pozostałych miejscach w czołowej piątce znalazły się kolejno: Ebay (16,2 proc., czyli ponad 223 mln internautów), chiński Alibaba.com (11,3 proc., prawie 157 mln), Apple.com (9,7 proc., ponad 134 mln) oraz japoński Rakuten (4,2 proc., niemal 58 mln).

Witryny Amazona i Apple są serwisami z najlepszą globalną dystrybucją. Strony Amazona przyciągnęły 35,4 proc. internautów z Ameryki Płn., 31,8 proc. z Europy i 24,1 proc. z regiony Azja Pacyfik, zaś w przypadku Apple wyniki te są podobne i wynoszą odpowiednio: 32 proc., 29,6 proc. oraz 24,9 proc.

Większość odwiedzających chiński Alibaba.com i japoński Rakuten pochodzi z regionu Azja Pacyfik – odpowiednio 85,7 proc. i 72,7 proc. Zajmujący w zestawieniu ComScore ósmą pozycję MercadoLibre przyciągnął najwięcej użytkowników z Ameryki Łacińskiej – 93,3 proc. Niemiecki detalista Otto Gruppe (dziewiąta lokata) jest odwiedzany głównie przez internautów z Europy – 92,3 proc. Z kolei Walmart i Hewlett-Packard (szóste i siódme miejsce) są popularne wśród użytkowników pochodzących z Ameryki Płn., którzy stanowią odpowiednio 83,4 proc. i 45,1 proc. ogółu odwiedzających te witryny.

(na podst. www.mandmglobal.com)