Kraj

Paolo Cozza ambasadorem marki Sorenti

Makarony Polskie repozycjonują Sorenti poprzez m.in. zmianę identyfikacji wizualnej marki i precyzyjne zdefiniowanie targetu.

Spółka Makarony Polskie repozycjonuje markę makaronów Sorenti. Jednocześnie ambasadorem brandu został Paolo Cozza, Włoch znany polskim konsumentom z programu “Europa da się lubić” (TVP2).

W ramach repozycjonowania Sorenti zmienia się zarówno struktura asortymentu, jak i identyfikacja wizualna marki. Przede wszystkim dodefiniowano głównego odbiorcę ostatecznego. Są nim osoby od 25. roku życia, żyjące w miastach, otwarte na nowości kulinarne, w tym smakosze kuchni włoskiej i śródziemnomorskich smaków, ludzie aspirujący, dla których Sorenti może stać się marką alternatywną dla produktów włoskich w wyższej cenie. Asortyment opiera się na 12 typowo włoskich formach makaronów oraz linii trzech odmian sosów do makaronów robionych na bazie naturalnego przecieru pomidorowego, przypraw i innych dodatków.

Markę Sorenti wśród konkurencji ma wyróżniać nowa postać opakowania i kolorystyka, dzięki którym brand komunikuje swój śródziemnomorski styl i charakter, a przy tym wyróżnia się na półce.

Wprowadzone zmiany mają na celu podkreślenie pozycjonowania, zwiększenie rozpoznawalności oraz zdobycie zaufania wśród osób, które sięgają po produkty o włoskich korzeniach.

Za zmianę wizerunku produktów odpowiada agencja Huddleston.

Makarony Polskie zamierzają wspierać zmianę wizerunku Sorenti aktywnościami reklamowymi w prasie (m.in. branżowej) i internecie z udziałem Paolo Cozzy. Firma od niedawna buduje dystrybucję odświeżonej marki Sorenti. Jak zdradza producent, ma obecnie 0,85 proc. rynku wolumenowo.

Makarony Polskie konkurują w segmencie makaronów m.in. z należącą do Grupy Maspex Wadowice marką Lubella, z produktami Barilla, marką Goliard oraz z wprowadzonymi niedawno na rynek makaronami Podravka.