M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GM może zmienić dom mediowy

( red. ) | 24 sierpnia 2011, 06:00

Rusza jeden z największych globalnych przetargów mediowych - wartość budżetu to co najmniej ponad 3 mld dol.

General Motors startuje z globalnym przetargiem mediowym. Będzie to jeden z największych konkursów na rynku - marketer w 2010 r. wydał na reklamę na całym świecie 4,26 mld dol. (dane własne firmy), zaś rok wcześniej - 3,37 mld dol. (dane szacunkowe AdAge Data Center).

W oficjalnym oświadczeniu General Motors napisano m.in., że startujący przetarg to normalna kontrola procesów biznesowych, a firma szuka sposobów poprawy efektywności i skuteczności. Zapytania ofertowe wysłano do kilku światowych holdingów reklamowo-mediowych. W zakresie usług planowania i zakupu mediów marketer oczekuje od szukanej agencji kompetencji we wszystkich kanałach: prasa, outdoor, media cyfrowe, broadcast, SEO, media społecznościowe.

GM - biorąc pod uwagę wszystkie światowe rynki - współpracuje obecnie z ponad 20 domami mediowymi. Wśród nich są: Starcom (pracuje dla amerykańskiej centrali koncernu motoryzacyjnego od 2005 r.), Carat (obsługa w Europie), Universal McCann (większość krajów Ameryki Łacińskiej). Rynki indyjski i chiński nie są objęte przetargiem.

Konkurs mediowy jest koordynowany przez Joela Ewanicka, vice president-global chief marketing officera General Motors.

Mimo że w raportowanej przez GM kwocie 4,26 mld dol. wydatków na reklamę są też ujęte prace kreatywne, to i tak większość tej sumy stanowią media. 67 proc. tej kwoty jest wydawane w Ameryce Płn.

Przegląd mediowy nie będzie miał wpływu na współpracę GM z agencjami kreatywnymi.

(na podst. www.adage.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,