M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Warner Bros. zmienia WPP na Omnicom

( red. ) | 24 sierpnia 2011, 06:00

Kolejna - po GSK - spora strata biznesu MediaComu w USA.

Warner Bros. zamierza rozstać się z MediaComem (WPP), agencją od wielu lat obsługującą go w zakresie planowania i zakupu mediów, i przenieść się do Omnicom Media Group. Zmiana ma dotyczyć należącej do Warner Bros. dywizji studiów filmowych obejmującej New Line Cinemas oraz biznes wideo Time Warner. Budżet mediowy przenoszonych do Omnicomu biznesów wart jest rocznie 800 mln dol.

To spora strata dla WPP, która pracowała dla Warner Bros. od 2004 r. (wówczas przejęła sieć agencyjną Grey Global Group wraz z obsługą tego klienta). Przez wiele lat marketer miał dobre relacje z MediaComem, rozszerzając w 2008 r. współpracę z tym domem mediowym o obsługę New Line Cinemas i Film Studios Unit.

Ostatnio jednak Warner Bros. przenosi większość swoich budżetów do Omnicom Group, drugiego po WPP pod względem wielkości holdingu reklamowego.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy MediaCom stracił na rzecz PHD, jednej z agencji Omnicomu, m.in. obsługę GlaxoSmithKline w USA - klient ten wydaje rocznie na media 1,4 mld dol.

(na podst. www.adage.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,