Kraj

Biedronka otworzyła w tym roku sto sklepów

Detalista przyspiesza ekspansję.

Sieć Biedronka od stycznia do końca sierpnia br. otworzy sto sklepów. Łączna liczba sklepów detalisty wynosi 1745, placówki te są obecne w 700 miejscowościach. W całym roku ma powstać razem 200 sklepów Biedronki, a inwestycje pochłoną ok. 75 proc. z całego budżetu inwestycyjnego Jeronimo Martins, który wynosi 450 mln euro. W 2015 r. sieć zamierza mieć około 3 tys. sklepów w Polsce.

Firma zapowiedziała, że będzie inwestować w jakość, innowacje i asortyment produktów private label. Portfolio produktów markowych ma być utrzymywane na niezmienionym poziomie. Format sklepów ma coraz bardziej odchodzić od dyskontu i zbliżać się do convenience. Biedronka nie planuje natomiast rozwoju usług, co robi np. sieć Tesco. Wyjątkiem jest jedynie wirtualny operator komórkowy Tu Biedronka.