Zagranica

Dobre wyniki WPP za I półrocze

O ponad 6 proc. wzrosły przychody holdingu reklamowego, a aż o 37 proc. zysk brutto.

WPP przedstawił wyniki holdingu za I półrocze 2011 r. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 37 proc. rok do roku.

Mimo ciągłego spowolnienia światowej ekonomii holding pod wodzą Martina Sorrella odnotował zwiększenie wydatków klientów oraz pozyskanie przez należące do grupy firmy wielu nowych biznesów – ich wartość szacuje się na 1,2 mld dol. (728,4 mln funtów).

Przychody WPP wzrosły w I półroczu o 6,1 proc., do 4,71 mld funtów (like-for-like – tj. bez uwzględniania akwizycji oraz bez wpływu zmian kursów walut). Największy wzrost przychodów – o 10,4 proc. – odnotowano z usług reklamowych oraz planowania i zakupu mediów (mają one najsilniejszy, ponad 40-proc. udział w ogóle przychodów grupy). Wpływy z usług firm badawczych urosły o 1,3 proc. (sektor ten generuje łącznie prawie jedną czwartą przychodów WPP), z public relations (stanowi ponad 9 proc. w sumie przychodów) – o 3 proc., zaś z brandingu, oferty dla branży farmaceutycznej i innych specjalistycznych (nieco ponad jedna czwarta całkowitych przychodów) – o 5,7 proc.

Co prawda wzrost przychodów w Stanach Zjednoczonych osłabł (w I półroczu wyniósł 2,3 proc.), jednak zaskakująco dobre wyniki WPP odnotowało w Wlk. Brytanii (wzrost o 7,1 proc.), nieco słabsze w krajach Europy Zachodniej (w górę o 4,8 proc.), zaś dwucyfrową dynamikę (plus 12,1 proc.) osiągnęły rynki Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Bliskiego Wschodu oraz Europy Środkowej i Wschodniej (tu mocna poprawa wyników za sprawą Rosji, Polski i Ukrainy).

(na podst. www.brandrepublic.com)