Kraj

Lenovo przy okazji premiery tabletu intensyfikuje marketing

Chiński producent wprowadza na rynek pierwszy ze swoich tabletów, szykuje się do ofensywy reklamowej, wybiera agencje reklamowe i dom mediowy.

Chiński producent komputerów Lenovo wprowadza na polski rynek swój pierwszy tablet IdeaPad K1. To oferta na rynek konsumencki dla osób zainteresowanych cyfrową rozrywką, multimediami czy surfowaniem po sieci. Ma kosztować ok. 1,5 tys. zł. Niebawem pojawią się jeszcze dwa kolejne tablety od Lenovo – bardziej zaawansowany i droższy model IdeaPad P1 (w odróżnieniu od K1, który pracuje pod systemem operacyjnym Android, P1 będzie miał system Windows 7) oraz ThinkPad (dla biznesmenów).

Wczoraj Lenovo zainaugurował w Polsce “Lenovo DO Tour”. Specjalnie zaadaptowana ciężarówka – truck ze stanowiskami prezentacyjnymi sprzętu Lenovo – odwiedzi Warszawę, Poznań oraz Czeladź, a następnie pojedzie do Czech, na Słowację, Węgry, do Serbii, Rumunii, Bułgarii, Grecji oraz Turcji (ten objazdowy pokaz zakończy się 16 października w Ankarze).

– Polska jest dla nas niezwykle ważnym rynkiem w tej części świata i dlatego najistotniejsze dla nas wydarzenie zaczynamy w Warszawie – komplementował Oliver Ebel, dyrektor wykonawczy i dyrektor generalny Lenovo na region Europy Wschodniej i Turcji (EET).

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FkAff8lyEK8g%3Fversion%3D3%22%7D
Stwierdził, że tym samym firma wdraża założenia swojej nowej strategii marki, w myśl której Lenovo ma być brandem “For Those Who Do” (taki będzie też tagline kampanii reklamowej – nie będzie on u nas tłumaczony na polski). Strategia Lenovo zakłada skoncentrowanie się na aktywnych użytkownikach komputerów. Niezależnie od tego, kim są i co robią (prywatnie czy zawodowo), sprzęt Lenovo ma im pomagać w lepszej pracy oraz realizacji pasji i marzeń. Założenia tej strategii prezentuje film reklamowy, który zamieszczamy obok (wersja w jęz. angielskim).

Tomasz Byskosz, marketing manager polskiego oddziału Lenovo, przyznaje, że premiera pierwszego tabletu oraz “Lenovo DO Tour” są okazją i pretekstem do zintensyfikowania aktywności marketingowych producenta. Firma przeprowadziła właśnie weryfikację swoich partnerów reklamowych i wybrała agencje: kreatywną i interaktywną oraz dom mediowy – do współpracy. Ponieważ umowy z nimi nie zostały jeszcze podpisane, firma nie ujawnia ich nazw. Nowo wybrana agencja zaadaptuje kreacje reklam do najbliższej kampanii reklamowej, która ruszy we wrześniu. Obejmie ona internet i zostanie wzmocniona reklamami prasowymi. Do tej pory Lenovo współpracował z domem mediowym Value Media.

Wysokości swojego budżetu reklamowego firma Lenovo nie ujawnia, natomiast spodziewa się, że do końca tego roku sprzeda kilka tysięcy sztuk tabletów.