Kraj

IDMnet odzyskuje pozycję lidera

Ostatnim momentem, kiedy IDMnet znajdował się przed ARBOinteractive, był lipiec ub.r.

Według badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2011 IDMnet (Grupa ZPR) odzyskał pozycję lidera rynku internetowych sieci reklamowych. Od stycznia do listopada 2009 roku IDMnet stał na przodzie stawki. Następnie pierwsze miejsce zajęło ARBOinteractive. W 2010 roku IDMnetowi udało się wyprzedzić rywala tylko w lipcu.

Zasięg IDMnetu wzrósł do 18,6 mln realnych użytkowników, co stanowi 98,43 proc. ogólnej liczby internautów w Polsce. Dotychczasowy lider – sieć ARBOinteractive – spadł na drugie miejsce, z wynikiem 17,9 mln real users i zasięgiem na poziomie 94,68 proc.

Na trzecim miejscu znalazła się sieć Ad-Vice (CAM Media SA), docierająca do 11,8 mln RU, o zasięgu 62,56 proc. Pierwszą piątkę zamykają sieci BudownictwoOnline, SportsOnline i StylOnline należące do Coremediów, które łącznie mają niecałe 3,4 mln RU.

W zeszłorocznej fali badania za ten sam okres IDMnet miał 16,1 mln realnych użytkowników, ARBOinteractive trochę ponad 16,1 mln. Wtedy trzecie miejsce należało do sieci Ad.net (13,8 mln RU), która w kwietniu br. ogłosiła upadłość. Reszta stawki była taka sama jak w tym roku.