Zagranica

Mniejsze wydatki na reklamę

Carat obniża prognozy globalnego wzrostu w tym roku z 5,7 proc. do 5 proc.

Dom mediowy Carat z grupy Aegis Media, ze względu na brak stabilizacji w gospodarce i polityce obniźył tegoroczne prognozy wzrostu dla rynku reklamowego z 5,7 proc. do 5 proc.

Wśród przyczyn, które zdaniem Carata wpłynęły na tę decyzję, są m.in. zamieszki na Bliskim Wschodzie, katastrofy naturalne, jak trzęsienie ziemi w Japonii, kiepskie wyniki gospodarek USA i Europy Zachodniej. Carat kalkuluje, że wydatki na media w tym roku wyniosą 489 mld dol.

Stany Zjednoczone mogą spodziewać się średniego wzrostu budżetów o 3,2 proc. a Zachodnia Europa o 2,3 proc. (spadek z 3,5 proc.)

Prognozy dla Azji obniżyły się z 8 do 7,1 proc., natomiast dla Ameryki Płd. pozostają bez zmian – 13 proc. wzrostu.

Europa Środkowo-Wschodnia to jedyny region, gdzie prognozy zweryfikowano do góry – z 9,5 do 10,1 proc.

Najszybciej rosnące rynki to Chiny, Rosja i Płd. Ameryka. W klasyfikacji mediów największy wzrost odnotuje internet – 13,3 proc., telewizja – 6 proc., radio – 4 proc., kino – 5,6 proc., outdoor – 6,3 proc. a prasa pozostanie na poziomie z ubiegłego roku.

W przyszłym roku Carat przewiduje 6 proc. wzrost.

(warc.com)