Kraj

Browary myślą o piwach stadionowych

Nowelizacja prawa dopuszcza sprzedaż piwa do 3,5 proc. alkoholu na meczach, ale marketerzy na razie dopiero badają tę możliwość sprzedaży.

Według analiz Grupy Żywiec sprzedaż na stadionach będzie stosunkowo niewielka, więc stworzenie specjalnego piwa z punktu widzenia ekonomicznego jest problematyczne. Polskie piwa typu lager mają po 5-6 proc. alkoholu, więc browary musiałyby stworzyć dla kibiców całkowicie nowy produkt. Zmiany zostały wprowadzone w nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.

– Branża piwowarska nie zabiegała o sprzedaż piwa na stadionach, a przyjęte rozwiązanie, 3,5 proc. alkoholu, nie jest do końca szczęśliwe. Nie oznacza to, że całkowicie odrzucamy taką możliwość. Grupa Żywiec posiada ekspertyzę pozwalającą na wyprodukowanie takiego piwa – mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec. Można przypuszczać, że należąca do Grupy Żywiec marka Warka mogłaby pokusić się o stadionową wersję, bo jest sponsorem reprezentacji, ale z drugiej strony “rozwadnianie” Warki to dla samej marki spore ryzyko.

Nad stadionowym piwem pracuje też Kompania Piwowarska. – Myślimy o takim projekcie. Uważam, że jesteśmy w stanie znaleźć dla niego model biznesowy, mimo że sprzedaż na stadionach faktycznie nie będzie wielka – mówi Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej.

Piwa stadionowe nie pojawią się jednak na Euro 2012, Carlsberg, który ma wyłączność na oferowanie piwa na trybunach, zapowiada, że będzie to piwo bezalkoholowe. Takie są zalecenia UEFA i takie było piwo na poprzednich imprezach piłkarskich w Europie.