Zagranica

Unilever podpisuje wartą 88 mln dol. umowę z JCDecaux

Największy światowy reklamodawca koncern Unilever podpisał długoterminową umowę z francuską firmą reklamy zewnętrznej JCDecaux. Porozumienie obejmuje teren Europy, ale strony...

Największy światowy reklamodawca koncern Unilever podpisał długoterminową umowę z francuską firmą reklamy zewnętrznej JCDecaux. Porozumienie obejmuje teren Europy, ale strony zobowiazały się również do rozwoju strategicznego partnerstwa na rynkach rozwijających się. Wysokość podpisanego kontraktu szacowana jest na ponad 88 mln dol. Zaangażowanie Unilevera na tę skalę w reklamę zewnętrzną oczekiwane jest już od 1999 r,. kiedy to globalny media director koncernu Alan Rutherford zapowiedział poważne zmiany w podziale budżetów mediowych. Komentując podpisane porozumienie, Rutherford stwierdził, że reklama zewnętrzna staje się coraz ważniejszym kanałem komunikacji w kontaktach Unilever – klienci. Jako kluczowy jego partner w tym medium JCDecaux oferuje koncernowi wiele zróżnicowanych rozwiązań dotyczących form reklamy zewnętrznej na terenie całej Europy. JCDecaux, którego prezesem i CEO jest Jean Francois Decaux, odnotował w roku 2001 8,9-proc. wzrost przychodów oraz 2,1-proc. spadek zysków.