Kraj

Stowarzyszenie Firm Branży Satelitarnej rozpoczyna działalność

Działanie na rzecz rozwoju polskiego rynku satelitarnego i propagowanie technologii satelitarnych to główne zadania Stowarzyszenia Firm Branży Satelitarnej (SFBS). Na...

Działanie na rzecz rozwoju polskiego rynku satelitarnego i propagowanie technologii satelitarnych to główne zadania Stowarzyszenia Firm Branży Satelitarnej (SFBS). Na spotkaniu założycielskim stowarzyszenia, w którym brały udział 23 firmy działające w tym sektorze, uchwalono statut tej organizacji i wybrano jej prezesa – został nim Marek Sadowski, właściciel gdyńskiej spółki Audax. Wśród 23 firm-założycieli stowarzyszenia znajdują się oprócz Audaksu m.in. wrocławski SAT, olsztyński Corab, warszawski ACME czy szczeciński CPU-NET – są to firmy zajmujące się dystrybucją, produkcją, importem i instalacją sprzętu satelitarnego – kolejnych 20 zgłosiło chęć przystąpienia do stowarzyszenia. Docelowo liczba członków miałaby sięgać nawet 1 tys. firm, czyli ok. 90 proc. branży. SFBS zamierza popularyzować wiedzę o technologiach satelitarnych m.in. poprzez organizację i wspieranie imprez promujących te technologie (sympozjów, kursów, pokazów etc.). Budżet SFBS konieczny do sfinansowania tych działań pochodzić będzie ze składek członkowskich stowarzyszonych firm – wysokość składek uzależniona ma być od wielkości przedsiębiorstwa. Partnerem medialnym organizacji został magazyn SAT Kurier. Jednym z pierwszych działań SFBS będzie stworzenie w najbliższych tygodniach serwisu internetowego www.cyfra.info, który będzie wortalem informacyjnym tej organizacji. Jego stworzeniem i prowadzeniem zajmie się Holex SAT Systems (właściciel SAT Kurier), oraz serwis medialink.pl. Jak mówi Piotr Witkowski, PR menedżer medialink.pl, SFBS ma w planach bardziej długoterminowych uruchomienie rówież internetowej platformy handlowej dla branży satelitarnej – służyłaby ona zarówno kontaktom handlowym BtoB między firmami tej branży, jak i sprzedaży sprzętu satelitarnego klientom indywidualnym. (MG)