Kraj

Nowy kanał telewizyjny Tele 5 rozpoczął nadawanie

Nowy kanał telewizyjny Tele 5 zadebiutował dzisiaj o godz. 8 rano. Program będzie nadawany na podstawie koncesji wydanej pod koniec...

Nowy kanał telewizyjny Tele 5 zadebiutował dzisiaj o godz. 8 rano. Program będzie nadawany na podstawie koncesji wydanej pod koniec lutego br. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Będzie to stacja o charakterze familijnym, dostępna drogą satelitarną i kablową. Program będzie nadawny codziennie przez 16 godzin. Większość ramówki stanowią seriale, programy rozrywkowe. Produkcja własna stanowić będzie 20 proc. czasu antenowego. Kierownictwo stacji zapewnia, że do 2004 r. Tele 5 zdobędzie 4-proc. udział w widowni. Na ten rok stacja planuje osiągnięcie 1,5 proc. udziału. Uruchomienie stacji pochłonie w ciągu trzech najbliższych lat 40 mln dol. Pieniądze gwarantuje spółka Fincast, należąca do włoskiego holdingu Eurocast Italia SRL. Docelowo w stacji ma pracować 120-150 osób. Andrzej Muras, prezes Tele5, zapewnia, że 90 proc. zespołu już skompletowano. Wśród gospodarzy programów zobaczymy: Monikę Luft (wcześniej w TVP1), Wojciecha Pijanowskiego (wcześniej TVP), Wojciecha Reszczyńskiego (wcześniej TVP1, obecnie przewodniczący rady nadzorczej spółki WAWa SA), Katarzynę Montgomery (była dziennikarka “Gazety Wyborczej”, obecnie w “Vivie!”), Pawła Mossakowskiego (dziennikarz “Gazety Wyborczej”). Paweł Przygodzki, szef Media5, która zajmuje się sprzedażą czasu reklamowego, zapewnia, że udało się już pozyskać znaczących reklamodawców, m.in. Henkla, SC Johnson i firmę Storck. Start Tele 5 wesprze kampania promocyjna, która obejmie działania na nośnikach reklamy zewnętrznej w 11 miastach, kampanię prasową w 24 tytułach oraz kampanię radiową w ponad 20 rozgłośniach. Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Studio P Andrzeja Pągowskiego, a media zaplanował i kupił dom mediowy HMS Carat. Akcja będzie trwała przez cały maj br. (MKS, PM)