Kraj

Optimus wspiera reklamą poszerzanie swojego portfolio produktów

Producent sprzętu komputerowego Optimus SA pod koniec kwietnia br. wprowadzi na rynek modele komputerów przenośnych przeznaczonych dla klientów biznesowych -...

Producent sprzętu komputerowego Optimus SA pod koniec kwietnia br. wprowadzi na rynek modele komputerów przenośnych przeznaczonych dla klientów biznesowych – linię Presige M200 i droższą linię Prestige M400. Tym samym Optimus to kolejny – po wrocławskim JTT Computer – krajowy producent komputerów, który w ostatnich dniach zapowiedział wejście na konkurencyjny rynek notebooków w Polsce (o planach JTT informowaliśmy we wczorajszym serwisie). Również pod koniec kwietnia br. Optimus jako pierwszy na polskim rynku, jak twierdzą przedstawiciele firmy, wprowadzi do sprzedaży model Presige LCD – połączenie komputera stacjonarnego z przenośnym (jednostka centralna tego komputera jest wbudowana w obudowę wyświetlacza ciekłokrystalicznego). Jak informuje Anna Radecka, dyr. ds. marketingu Optimus SA, wprowadzenie nowych produktów Optimusa będzie wspierała prasowa kampania reklamowa w maju i na początku czerwca br. w “Polityce”, “Newsweeku” i “Gazecie Prawnej”. Kreację, planowanie i zakup mediów przygotowała krakowska agencja reklamowa Padjas, z którą Optimus współpracuje od 1996 r. Paweł Kotowski, dyr. pionu komputerów w Optimus SA, mówi: “Dwa modele Presige M200 to oferta z segmentu value – będą kosztowały poniżej 4 tys. zł. Presige M400 to segment mid range – ich cena wyniesie ok. 5,5 tys. zł. Nowe modele kierujemy głównie do odbiorców z rynku małych i średnich firm. Z kolei Presige LCD ma wyróżniać się nowoczesnym wzornictwem i kolorystyką. To oferta do zastosowania np. w bankach, biurach obsługi klienta czy w gabinecie dyrektora – wszędzie tam, gdzie liczy się prestiżowy wygląd”. Optimus planuje, że w tym roku sprzeda 3,5 tys. notebooków i ok. 1 tys. komputerów LCD (w tym wypadku Kotowski zastrzega, że jest to zupełnie nowy produkt na rynku, więc trudno dokładnie szacować, jakie będzie jego powodzenie na rynku). “Nie nastawiamy się na ostrą walkę cenową – chcemy raczej konkurować, wskazując jako nasze atuty relację ceny do funkcjonalności, obsługę serwisową i współpracę z partnerami” – mówi Kotowski. Anna Radecka twierdzi, że Optimus planuje silną kampanię reklamową w radiu, prasie i telewizji w drugiej połowie br. “Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy tę kampanię także powierzymy agencji Padjas, czy też rozpiszemy przetarg” – mówi Radecka. (MB)