Zagranica

Vivendi rozpisał przetarg na budżet mediowy wart 350 mln dol.

Francusko-kanadyjski koncern komunikacyjny i mediowy Vivendi Universal zaprosił pięć domów mediowych do przetargu, którego przedmiotem jest jego globalny budżet mediowy...

Francusko-kanadyjski koncern komunikacyjny i mediowy Vivendi Universal zaprosił pięć domów mediowych do przetargu, którego przedmiotem jest jego globalny budżet mediowy wart 350 mln dol. Dotychczas był on podzielony między dom mediowy Carat, który obsługuje operatora telekomunikacyjnego Cegetel – SFR i firmę Universal Music, oraz dom mediowy Media Planning Group, kupujący media dla Canal Plus. Według monitoringu francuskiego instytutu TNS secodip Universal Music wydał na kampanie w mediach w 2001 r. 150 mln dol., a Cegetel – SFR 100 mln dol. Canal Plus wraz z firmą Canalsatelitte wydał na reklamę w tym samym czasie 76 mln dol. Do przetargu oprócz Carata i Media Planning Group zaproszone zostały jeszcze francuskie domy mediowe: Initiative Media, Zenith Media oraz OMD. Media Planning Group nie uczestniczy w przetargu na budżet firm z branży telekomuniacyjnej należących do Viviendi Universal, ponieważ obsługuje konkurencyjny budżet Telecom, wart 310 mln dol. Przetarg rozpoczął się w niebezpiecznym dla Vivendi i jego prezesa Jean-Marie Messiera czasie. Messier został ostatnio skrytykowany przez rządowych oficjeli, urzędy kontrolujące firmy audiowizualne, ludzi kultury i jego własnych pracowników za decyzję zwolnienia Pierre’a Lescure, prezesa Canalu Plus. Według oponentów Messiera był to pierwszy krok na drodze ku zmianie Canalu Plus z firmy, która jest czołowym francuskim producentem filmów, w oddział Vivendi Universal, służący głównie dystrybucji produktów Vivendi Universal Studio.