M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cityboard Media wprowadza do oferty system badawczy PRIZM

Serwis Dzienny | 25 kwietnia 2002, 00:00

Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media oficjalnie ogłosiła decyzję o wprowadzeniu do swojej oferty systemu geodemograficznej segmentacji widowni PRIZM w planowaniu...

Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media oficjalnie ogłosiła decyzję o wprowadzeniu do swojej oferty systemu geodemograficznej segmentacji widowni PRIZM w planowaniu kampanii na swoich nośnikach. "System opiera się na określeniu istnienia dużej nadreprezentacji danego stylu życia na danym obszarze" - mówi Marta Bryła, dyrektor ds. obsługi klienta w Cityboard Media. O zamiarach wprowadzenia tego narzędzia do planowania kampanii na swoich nośnikach pisaliśmy w wydaniu DS "MiMP" z 10 grudnia 2001 r. Planowanie kampanii outdoorowych za pomocą systemu PRIZM polega na tym, że po określeniu m.in. produktu klienta oraz cech charakterystycznych jego grupy docelowej Cityboard Media na podstawie segmentacji widowni dobiera obszary, na których taka grupa docelowa występuje najczęściej, i tam właśnie zamieszcza reklamy na swoich nośnikach. Wprowadzenie systemu przez Cityboard Media nie wiąże się dla klientów firmy z żadnymi dodatkowymi kosztami. Firma Cityboard Media nie podaje, ile kosztowało ją wprowadzenie systemu PRIZM. W ramach PRIZM Claritas wyodrębnił 42 segmenty w całej Polsce: zarówno w dużych miastach, jak i na wsiach. Mieszkańcy Polski zostali zgrupowani w segmentach takich jak "Miejscy zdobywcy" (osoby stanu wolnego bez dzieci o ustabilizowanej sytuacji zawodowej i finansowej), "Impreza na mieście" (młode osoby rozpoczynające karierę zawodową) czy też "Lepsze wczoraj" (rodziny ze starszymi dziećmi o dużym odsetku bezrobocia). Claritas wprowadził PRIZM do swojej oferty pod koniec 2001 r. Do tej pory jedyną korzystającą z niego firmą z branży mediowej jest Cityboard Media. Do wprowadzenia systemu PRIZM przymierza się także inna firma reklamy zewnętrznej Ströer Polska. Ponadto Claritas prowadzi rozmowy dotyczące wykorzystania systemu PRIZM ze stacjami radiowymi i tytułami prasowymi, ale firma nie chce podawać nazw tych mediów ani szczegółów dotyczących tych rozmów. (PU)

Czytaj więcej na temat: , , ,