M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CNBC zwiększa swoją obecność w sieciach kablowych we Francji

Serwis Dzienny | 26 kwietnia 2002, 00:00

Amerykańska telewizja CNBC znacząco zwiększa obecność swoich kanałów na rynku francuskim. CNBC Europe - wspólne przedsięwzięcie amerykańskiego giganta NBC i...

Amerykańska telewizja CNBC znacząco zwiększa obecność swoich kanałów na rynku francuskim. CNBC Europe - wspólne przedsięwzięcie amerykańskiego giganta NBC i "The Wall Street Journal" (Dow Jones & Company) - dociera do 71 mln gospodarstw domowych w 34 krajach w Europie. Od 23 kwietnia sygnał CNBC Europe dostępny jest we francuskiej sieci kablowej Noos, co zwiększa zasięg tej telewizji do ok. 4 mln gospodarstw domowych we Francji. Do tej pory CNBC Europe nadawała poprzez satelitę należącego do Universal CanalSatelite oraz poprzez satelity TF1, co dawało jej dostęp do ponad 3 mln gospodarstw domowych. Wejście do sieci kablowej Noos daje CNBC dostęp do ponad 900 tys. nowych gospodarstw domowych, co ma zostać wsparte dużą kampanią reklamową w ciągu najbliższych miesięcy. Umowa z Noos została podpisana po tym, jak CNBC potwierdziło, że odkłada na razie plany połączenia z jedna z najsilniejszych we Francji sieci TF1. CNBC i TF1 planowały utworzenie wspólnie paneuropejskiego kanału z informacjami finansowymi. Projekt, który początkowo miał wystartować w połowie ub.r., odłożono na bliżej nieokreśloną przyszłość, a w praktyce uśmiercono - m.in. w wyniku spowolnienia światowej gospodarki wywołanego atakiem terrorystycznym na USA z 11 września.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,