M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

BVP nakazało wstrzymanie kampanii, zarzucając jej obrazę kobiet

Serwis Dzienny | 29 kwietnia 2002, 00:00

Francuskie Biuro ds. Rzetelności Reklam (Bureau de Verification de la Publicite - BVP) nakazało firmie reklamy zewnętrznej JCDecaux usunięcie reklam...

Francuskie Biuro ds. Rzetelności Reklam (Bureau de Verification de la Publicite - BVP) nakazało firmie reklamy zewnętrznej JCDecaux usunięcie reklam przygotowanych przez agencję Publicis Etolie dla francuskiego producenta bielizny Barbara. Przedstawiciele BVP twierdzą, że kampania ta narusza przyjęte standardy prezentowania wizerunku kobiet w reklamach. Plakaty reklamowe prezentują młodą, atrakcyjną kobietę ubraną w połyskliwą koronkową bieliznę, a pod jej zdjęciem zamieszczono dwa "bezczelne", zdaniem BVP, hasła: "Kiedy oni mówią nie, ja zdejmuję sweter" oraz "Mój bankier woli, gdy jestem odkryta" (jest to gra słów nawiązująca do francuskiego określenia debetu, oznaczającego przekroczenie salda). Joseph Besnainou, general manager BVP, wyjaśnia, że biuro otrzymało wiele skarg i krytycznych uwag na temat tej kampanii. Besnainou podkreśla, że BVP nie zarzuca reklamom bielizny Barbary pokazywania nagości, ale raczej "obraźliwe skojarzenia", jakie wywołuje. "Nie mamy problemu z prezentowaniem nagości w reklamach np. bielizny, ale nasze standardy wyraźnie określają pewne granice. Uznaliśmy, że prezentowanie kobiety, która twierdzi, że zdejmuje ubranie, żeby dostać to, czego chce, przypomina traktowanie kobiet jako prostytutek" - mówi Besnainou. Sankcje BVP dotyczą dwóch z trzech reklam kampanii bielizny Barbary, która wystartowała w połowie kwietnia br. Nowe zasady dotyczące prezentowania ludzi w reklamach BVP wprowadził w październiku ub.r., po tym jak organizacje feministyczne i niektórzy przedstawiciele rządu krytykowali coraz częstsze wykorzystywanie seksu w reklamach we Francji.

Czytaj więcej na temat: , , , ,