Zagranica

Novartis wprowadza nowy brand - Aviva

Szwajcarski koncern Novartis wprowadzi jeszcze w tym roku nowy brand Aviva, należący do tzw. wzbogaconej żywności (zawiera dodatkowe witaminy i...

Szwajcarski koncern Novartis wprowadzi jeszcze w tym roku nowy brand Aviva, należący do tzw. wzbogaconej żywności (zawiera dodatkowe witaminy i minerały). Aviva zostanie najpierw wprowadzona w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W przyszłym roku ten nowy produkt ma się pojawić także na pozostałych rynkach europejskich. Ostatniej jesieni dwie sieciowe agencje szwajcarskiego koncernu, tj. Grey i TBWA Worldwide, uczestniczyły w przetargu na obsługęĘAvivy. Ostatecznie zwyciężyła, należąca do Greya, agencja Healthy People z Dusseldorfu (wraz ze swoim oddziałem GCI odpowiedzialnym za działania public relations). Zakup i planowanie mediów w Europie powierzono londyńskiemu domowi CIA Medianetwork.

Obroty roczne, utworzonej przez Novartis w sierpniu ub.r., Consumer Health Division powinny osiągnąć wysokość 3 mld USD. Analitycy Novartisu oceniają, że globalny segment wzbogaconej żywności wart obecnie około 10 mld USD, w 2002 r. wzrośnie ponad dwukrotnie. Roczne obroty we wszystkich sektorach, w których działa Novartis (koncern powstały w 1996 r. po połączeniu dwóch gigantów – firm Ciba-Geigy oraz Sandoz), tj. leki, środki i nawozy dla rolnictwa oraz odżywki, wynoszą 20 mld USD.