M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Henkel wprowadza nową wersję pasty Theramed i ogłasza wyniki grupy

Serwis Dzienny | 9 maja 2002, 00:00

Schwarzkopf & Henkel, kosmetyczny oddział niemieckiego koncernu Henkel, wprowadzi na rynki Austrii i Niemiec nowę pastę Theramed w tubie. Dotychczas...

Schwarzkopf & Henkel, kosmetyczny oddział niemieckiego koncernu Henkel, wprowadzi na rynki Austrii i Niemiec nowę pastę Theramed w tubie. Dotychczas marka Theramed, obecna od 24 lat na rynku, sprzedawana była w dozownikach. Pasta dostępna będzie w trzech rodzajach: Multi Protect, Extra Fresh oraz Extra White. Theramed w tubie pojawiła się w 2001 r. we Francji, krajach Beneluksu i w Hiszpanii, otrzymując tytuł Best Launch in 2001. Zdaniem Schwarzkopf & Henkel pasta Theramed Protect zapewnia antybakteryjną ochronę, chroni przed paradontozą i kamieniem. Jest zalecana zwłaszcza do elektrycznych szczoteczek. W czerwcu br. rozpocznie się kampania telewizyjna nowego produktu, stworzona przez należącą do Publicis Goupe agencję reklamową BMZ/FCA z Düsseldorfu. Koncern ma nadzieję, że debiut Theramed w tubie zwiększy o 6 proc. udział producenta w tym sektorze. Wartość rynku past do zębów w Niemczech szacowana jest na 420 mln dol. Liderem jest marka Odol należąca do koncernu GlaxoSmithKline, która ma 26 proc. udziałów w rynku. Jednocześnie Henkel Group poinformował o swoich wynikach finansowych. Koncern zwiększył sprzedaż w pierwszym kwartale br. - wyniosła ona 2,4 mld euro. Była większa od wyników z analogicznego okresu 2001 r. o 3,9 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 3,1 proc., do poziomu 162 mln euro, a zysk netto powiększył się o 17 proc. i wyniosł 93 mln euro. Sprzedaż produktów Henkel Group wzrosła w Europie o 2,8 proc., a w Ameryce Północnej o 1,7 proc. Spadek zanotowano w Ameryce Południowej - o 6,7 proc.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,