Zagranica

Euro RSCG kupuje udział większościowy w jednej z niemieckich agencji

Euro RSCG Worldwide przejęła udział większościowy we frankfurckiej agencji Dorfer Relationship Communications. Warunki oraz wartość transakcji nie zostały ujawnione. Euro...

Euro RSCG Worldwide przejęła udział większościowy we frankfurckiej agencji Dorfer Relationship Communications. Warunki oraz wartość transakcji nie zostały ujawnione. Euro RSCG w rankingu agencji na terenie Niemczech za rok 2001 znalazła się na 19. miejscu z zyskiem brutto 20,5 mln dol. Dorfer, zatrudniająca 61 pracowników, uzyskała w 2001 r. zysk w wysokości 7,7 mln dol. Głównymi klientami przejętej agencji są: American Express, Biotherm, Tiscali, Visa, Cathay Pacific oraz Procter & Gamble Co. “Przejęcie to stawia Euro RSCG w czołówce agencji kreatywnych w Niemczech” – twierdzi Rolf Koerner, CEO Euro RSCG Worldwide Central Europe. Na drodze do szybkiej i bezbolesnej fuzji stali konfliktowi klienci. Dorfer bowiem obsługuje General Motors, a Euro RSCG ma w swoim portfolio Peugeota i Citroena. W rozwiązaniu problemu dopomógł McCann, który przejął pracowników pracujących nad budżetem General Motors do swojej jednostki – McCann Brand Communication Agency.