Kraj

CR Media i Ad.net wprowadzają nową metodę planowania kampanii

Broker mediowy CR Media i sieć reklamowa Ad.net wprowadziły nowy sposób planowania kampanii internetowych oparty na wskaźnikach znanych z mediów...

Broker mediowy CR Media i sieć reklamowa Ad.net wprowadziły nowy sposób planowania kampanii internetowych oparty na wskaźnikach znanych z mediów klasycznych. Pozwoli to na ocenianie jakości i efektywności mediowej kampanii oraz porównanie jej efektów z kampaniami w telewizji, prasie i radiu. 9 maja 2002 r. podczas pierwszego Forum IAB Polska, organizacji zajmującej się reklamowym aspektem internetu, zaprezentowano koncepcję zastosowania wskaźników mediowych, takich jak zasięg, częstotliwość, GRP oraz CPP w kampaniach internetowych. “To przełom w komercyjnym wykorzystaniu internetu. Pokażemy reklamodawcom internet od takiej strony, od jakiej prezentowane są telewizja, radio i prasa. Przedstawimy analizy, które udowodnią, że internet jest tanim i efektywnym medium. Nic lepiej nie przekona ludzi niż liczby” – mówi Marek Rusiecki, sales director Ad.netu. Proponuje rozróżnienie dwóch poziomów marketingowego wykorzystania internetu: ATL i BTL. Zdaniem autorów projektu w obecnej chwili internet zdecydowanie sprawdza się jako narzędzie marketingu bezpośredniego (BTL). Jako częste zastosowanie internetu wskazują oni na kampanie skierowane bezpośrednio do internauty, których celem jest wywołanie bezpośredniej reakcji na wyświetlaną reklamę. Oznacza to w praktyce zarejestrowanie się na określonej stronie lub dokonanie zakupu przez internet po obejrzeniu reklamy przez internautę. Ich zdaniem w tego rodzaju kampaniach efektywność kampanii jest w pełni kontrolowana. Można mierzyć stosunek kliknięć w reklame do ilości emisji reklamy (CTR) oraz stosunek działań na stronie reklamodawcy wygenerowanych przez emisję reklamy w stosunku do ilości emisji reklamy (CR). “Mamy nadzieję, że ta rewolucja w planowaniu kampanii internetowych spowoduje zwiększenie wydatków na internet. Zależy nam, aby standard ten stał się obowiązujący na rynku. Jeżeli klienci zaakceptują nowe podejście, to jestem optymistą co do przyszłości reklamy internetowej w Polsce” – twierdzi Jacek Kołtonik, zastępca dyrektora departamentu internetu CR Media. (JP)