Kraj

"Gry domowe" - kolejna edycja zewnętrznej galerii AMS

Do końca maja br. na 400 billboardach firmy reklamy zewnętrznej AMS SA w 19 największych miastach Polski prezentowany będzie plakat...

Do końca maja br. na 400 billboardach firmy reklamy zewnętrznej AMS SA w 19 największych miastach Polski prezentowany będzie plakat autorstwa Elżbiety Jabłońskiej zatytułowany “Gry domowe”. Jak mówi Aleksandra Gutkowska-Maciejuk, rzecznik prasowy AMS SA, jest to akcja społeczna zorganizowana w ramach kolejnej już edycji zewnętrznej galerii AMS. Plakat przedstawiający kobietę siedzącą z dzieckiem na kolanach, ubraną w strój Supermana, został także wydrukowany w postaci bezpłatnych pocztówek, które mają być rozdawane w miejscach publicznych, i prezentowany jest na stronie internetowej AMS. Akcja ma zwrócić uwagę na sytuację kobiet pełniących obowiązki domowe i ich nierówny, w porównaniu z mężczyznami, status społeczny – wizerunek kobiety-Supermatki ma obrazować codzienne wysiłki – prowadzenia domu, wychowywania dzieci, pracy zawodowej, a jednocześnie bycie matką, żoną, kucharką, pokojówką, kochanką, przyjaciółką, pracownikiem i atrakcyjną kobietą. Jak twierdzą autorzy akcji, choć to właśnie dzięki Supermatkom, a nie Supermanom świat trwa, to działania tych pierwszych nie są szczególnie kulturowo cenione i podziwiane. Zewnętrzna galeria AMS to realizowany przez tę firmę od 3 lat projekt non-profit, który ma wspierać sztukę poza tradycyjnymi galeriami. Co roku AMS organizuje 4-5 edycji tej akcji, które łącznie kosztują ok. 400 tys. zł, firma odkupuje także prace autorów za ok. 6-12 tys. zł. (MB)