Brytyjski koncern Allied Domecq ruszył z globalną kampanią produktową swojej wiodącej marki – whisky Ballentine’s Finest. Autorem działań reklamowych, których budżet szacuje się na 112 mln dol., jest należąca do grupy Cordiant Communications agencja reklamowa Bates Worldwide. “Przeprowadziliśmy wywiady z olbrzymią grupą mężczyzn w wieku 20-30 lat i jesteśmy przekonani, że przekaz kampanii silnie wpłynie na sprzedaż Ballentine’s” – powiedział Neil Macgeorge, wiceprezes Ballentine’s. “Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że młodych mężczyzn łączy silna potrzeba ucieczki od ciężaru codziennych obowiązków” – dodał Macgeorge. Bohaterem nowej kampanii jest animowana postać stworzona przez hiszpańskiego projektanta Pereta, która będzie wykorzystana w spotach telewizyjnych, reklamach prasowych i outdoorowych. W październiku ub.r. Allied Domecq skonsolidował swoje budżety. Obecnie strategia i kreacja reklam koncernu jest przygotowywana przez agencję Bates i BBDO Worldwide. Domy mediowe Optimedia wraz z siostrzanym Zenith Media obsługują budżet mediowy producenta. Ostatnio marketerzy największego konkurenta Ballentine’s – marki Johnnie Walker (z porfolio Diageo) – podpisali umowę ze światowej sławy reżyserem Martinem Scorcese na produkcję kolejnej serii spotów telewizyjnych emitowanych w ramach kampanii reklamowej toczącej się pod hasłem “Keep walking”.