Zagranica

Ikea rozpoczyna kampanię na wybranych rynkach europejskich

Fińska agencja reklamowa Hasan & Partners oraz należąca do sieci DDB Worldwide norweska agencja New Deal przygotują wizerunkową kampanię szwedzkiego...

Fińska agencja reklamowa Hasan & Partners oraz należąca do sieci DDB Worldwide norweska agencja New Deal przygotują wizerunkową kampanię szwedzkiego producenta mebli firmy Ikea. Tym razem szwedzki gigant odstąpił od zasady lokalnie przygotowywanych akcji reklamowych na rzecz zintegrowanej kampanii, która pojawi się na wybranych rynkach europejskich. Fińsko-norweski tandem przygotuje kampanię, która będzie się toczyć w Holandii, Belgii, Norwegii, Finlandii i Szwajcarii. Komentując decyzję przygotowania multirynkowej kampanii, Niclas Anderek, dyrektor marketingu Ikea Finland, powiedział: “Cały proces rozpoczął się od zeszłorocznej decyzji dyrektorów marketingu, dotyczącej stworzenia wspólnej kampanii wizerunkowej”. Na rynku niemieckim, który nie zostanie objęty wspólną kampanią, Ikea rozstała się z agencją reklamową Roche Macaulay & Partners, której większość prac wykorzystywana była w kampaniach w USA, Australii, Austrii, we Włoszech i w Holandii.