Zagranica

Marketerzy walczą o młodych bywalców Island Festival

Już od dziesięciu lat w Budapeszcie, w parku nad Dunajem, organizowany jest na wzór amerykańskiego Woodstock festiwal muzyczny, pod nazwą...

Już od dziesięciu lat w Budapeszcie, w parku nad Dunajem, organizowany jest na wzór amerykańskiego Woodstock festiwal muzyczny, pod nazwą Pepsi Island. W tym roku logo Pepsi zostanie jednak usunięte z nazwy, bowiem zdaniem organizatora festiwalu Petera Muellera brand Island jest tak silny, że może samodzielnie funkcjonować na rynku. “Zmiana nazwy nie ma dla nas większego znaczenia. Organizatorzy chcą stworzyć własny wizerunek brandu, bez śladu Pepsi, i koncern akceptuje to życzenie” – powiedział Pepsi Americas PR manager Zsolt Barta. Festiwal, który w pierwszych latach swojego istnienia przyciągał kilkuset uczestników, teraz ma ponad 2-mln widownię, którą tworzą nastolatki i dwudziestkilkuletnia młodzież. Oczywiście stanowi to łakomy kąsek dla marketerów. Prócz Pepsi sponsorem festiwalu jest Pannom GSM, jedna z największych na węgierskim rynku firm z branży telefonii komórkowej. W minionym roku uczestnicy festiwalu mogli korzystać z darmowych SMS-ów tego operatora. Do grona sponsorów zalicza się również marka Pall Mall, należąca do British American Tobacco, stacja telewizyjna o ogólnokrajowym zasięgu TV2 oraz jedno z najlepiej sprzedawanych piw na tym rynku – Golden Ace.