M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Guiness UDV obniżył o ponad 25 proc. ceny Johnnie Walkera

Serwis Dzienny | 23 maja 2002, 00:00

Guiness UDV Polska, producent i dytrybutor whisky marki Johnnie Walker, zmienił strategię marketingową. Ceny szkockiej whisky Johnnie Walker zostały obniżone...

Guiness UDV Polska, producent i dytrybutor whisky marki Johnnie Walker, zmienił strategię marketingową. Ceny szkockiej whisky Johnnie Walker zostały obniżone na stałe średnio o ponad 25 proc. Przykładowo rekomendowana cena butelki Johnnie Walker Red Label, o pojemności 0,7 l, spadnie z 119 zł do 88 zł. Obniżka została wsparta kampanią informacyjną w prasie handlowej oraz promocjami konsumenckimi w miejscach sprzedaży. Butelki Johnnie Walkera zostały zaopatrzone w specjalne zawieszki informujące o obniżce. Wszystkie działania Guiness UDV przygotował we własnym zakresie. "Powodem obniżki jest fakt, że według zarządu firmy wysoka cena stanowiła do tej pory barierę dostępności szkockiej whisky w Polsce. Zmiana strategii ma również na celu pobudzenie rynku alkoholi wysokogatunkowych oraz ukrócenie nielegalnego importu alkoholi" - twierdzi Elżbieta Błazucka, media relations account manager BC MFD, firmy public relations obsługującej Guiness UDV. Guiness UDV obniżył ceny Johnnie Walkera już w grudniu ub.r., jednak wówczas nie było wiadomo, czy ceny promocyjne zostaną utrzymane na stałe. Było to uzależnione od wyników sprzedaży. Według danych Guiness UDV sklepy, które utrzymały rekomendowaną przez dystrybutora cenę, odnotowały wzrost sprzedaży Johnnie Walkera Red Label o 98 proc., a Johnnie Walkera Black Label o 113 proc. Kategoria szkockiej whisky stanowi niespełna 1 proc. wszystkich alkoholi sprzedawanych w Polsce. Liderem w tym segmencie w okresie luty 2001 - styczeń 2002 pod względem udziałów ilościowych jest Johnnie Walker Red Label - 26,8 proc. Do whisky Ballentine's Finest, dystrybuowanej przez Finlandia Ballentine's Group, należało natomiast 14 proc. rynku (źródło: Guiness UDV na podst. ACNielsen). (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,