Zagranica

Wyniki sprzedaży Stilo nie spełniają oczekiwań włoskiego producenta

Włoski producent samochodów Fiat zmienił prognozy sprzedaży aut marki Stilo. Wyniki sprzedaży po pierwszym kwartale br. były bowiem znacznie niższe...

Włoski producent samochodów Fiat zmienił prognozy sprzedaży aut marki Stilo. Wyniki sprzedaży po pierwszym kwartale br. były bowiem znacznie niższe od zakładanych. Stilo miał zastąpić markę Bravo i stać się konkurencyjnym produktem dla Volkswagena Golfa, Forda Focusa czy samochodów Citroena. Pozycję Fiata nadszarpnęła również choroba 82-letniego prezesa Gianni Agnellego oraz niekończące się kłopoty z zachowaniem płynności finansowej, które zmusiły Fiata do sprzedaży części jego udziałów w Ferrari. “To nie jest najlepszy okres w historii Fiata. Dobra sprzedaż Stilo mogłaby poprawić sytuację” – skomentował Renato Rossi, analityk sektora motoryzacyjnego w ABS Securities. W pierwszym kwartale br. Fiat odnotował straty w wysokości 480 mln dol., co stanowi większą kwotę niż straty za cały rok 2001. Z powodu kłopotów finansowych producent zdecydował o cięciach budżetu reklamowego. Wart 920 mln dol. budżet reklamowy Fiata na 2002 r. został zmniejszony do 155 mln dol.