Kraj

Clear Channel Poland chce inwestować w meble miejskie

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP), część amerykańskiego koncernu mediowego Clear Channel Communications, zamierza skoncentrować swoje wysiłki inwestycyjne na...

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP), część amerykańskiego koncernu mediowego Clear Channel Communications, zamierza skoncentrować swoje wysiłki inwestycyjne na rozwijaniu systemów mebli miejskich, czyli obiektów użyteczności publicznej, na których będą montowane nośniki reklamowe (z reguły są to konstrukcje typu citylight poster o formacie 1,8×1,2 m). W najbliższym czasie zostanie udostępniona mieszkańcom Warszawy pierwsza toaleta miejska CCP zlokalizowana w parku Ujazdowskim, którego renowacja ma się zakończyć 30 maja br. Jest to produkt o nazwie Westminster, którego koszt szacuje się na 100 tys. dol. “Inwestycję tę traktujemy jako podarunek dla miasta. Oczywiście ma ona również znaczenie dla public relations naszej firmy, kształtując jej wizerunek jako poważnego partnera dla miasta” – mówi Kalina Janicka, prezes zarządu CCP. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już wkrótce może zostać rozpisany przez władze stolicy przetarg dotyczący budowy systemu mebli miejskich. Pierwsze deklaracje o jego rozpoczęciu padły trzy lata temu z ust ówczesnego prezydenta miasta Pawła Piskorskiego. Towarzyszyła im prezentacja ofert tego typu obiektów, w której oprócz Clear Channel Communications (propozycja była sygnowana marką Adshel) wziął udział francuski potentat tego medium – koncern JCDecaux – i niemiecka firma Wall AG (w grudniu ub.r. kontrolę nad niemiecką spółką przejęli Francuzi). CCP na pewno weźmie udział we wspomnianym przetargu, tym bardziej że rozwija wciąż sieć nośników typu citylight poster montowanych na ulicznych latarniach. Inwestycja ta jest prowadzona na podstawie umowy zawartej z władzami miejskimi przez włoską firmę reklamy zewnętrznej IdeaPiu Mapp, która została przejęta przez Amerykanów (Włosi montowali wcześniej kasetony na latarniach, które CCP wymienił na citylight postery). Sieć citylight posterów należących do firmy liczy obecnie 3522 powierzchnie ekspozycyjne (źródło: raport ilościowy Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, stan na 31 grudnia 2001 r.). Prawdopodobnie w czerwcu br. CCP sfinalizuje następne umowy dotyczące akwizycji kolejnych firm reklamy zewnętrznej. W grę wchodzą cztery firmy reklamy zewnętrznej, wśród których wymienia się firmę ARM Transit Advertising zajmującą się reklamą na środkach komunikacji miejskiej. “Nasze plany zakładają inwestycje m.in. w rozwój systemów nośników citylight poster, reklamę na środkach transportu i sieci konstrukcji reklamowych zlokalizowanych w punktach sprzedaży” – twierdzi Janicka. (JP)