Zagranica

Organizatorzy festiwalu w Cannes i JCDecaux zawarli porozumienie

Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes i francuski koncern reklamy zewnętrznej JCDecaux zawarły porozumienie mające na celu intensywną promocję outdooru jako...

Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes i francuski koncern reklamy zewnętrznej JCDecaux zawarły porozumienie mające na celu intensywną promocję outdooru jako medium reklamowego. Grand Prix dla reklam plakatowych będzie w tym roku po raz pierwszy przyznawane niezależnie od Grand Prix dla reklam prasowych i będzie sponsorowane przez francuską firmę. “Dostaliśmy w tym roku ok. 30 tys. zgłoszeń reklam zewnętrznych i nadszedł czas, aby dać temu medium szansę na ich własne Grand Prix” – powiedział Franz Prenner, CEO festiwalu. Jean-Fransois Decaux, prezes JCDecaux, wierzy, że Cannes stanie się corocznym miejscem spotkań przemysłu outdoorowego. “Dotąd nie było impulsu, aby spotykać się i świętować sukcesy reklamy zewnętrznej na gruncie międzynarodowym. Jestem przekonany, że teraz festiwal stanie się obowiązkowy dla całego środowiska tego medium” – twierdzi Decaux. Uczestnicy będą mogli obejrzeć plakaty reklamowe, które znalazły się na shortliście, i wystawę zwycięskich prac w nowym Parku Decaux sąsiadującym z Lions Village. Festiwal, który długo korzystał z reklamy prasowej w swoich kampaniach promocyjnych, przeprowadził w maju br. kampanię na nośnikach reklamy zewnętrznej w Europie i USA. Kampania reklamowa przebiega w dwóch odsłonach pod hasłami “This year 20,000 people will go lion hunting in Cannes” oraz “Win one, and next time you’ll be driving past in a Ferrari”. Tegoroczna, 49. edycja Międzynarodowego Festiwalu Reklamy odbędzie się w dniach 16-22 czerwca br. we francuskim Cannes.