Zagranica

E.Leclerc atakuje sztywne prawo cenowe w swojej najnowszej kampanii

Francuski detalista E.Lecerc rozpoczął kampanię reklamową, w której atakuje francuskie prawo cenowe zabraniające sprzedaży poszczególnych produktów poniżej ustalonej w roku...

Francuski detalista E.Lecerc rozpoczął kampanię reklamową, w której atakuje francuskie prawo cenowe zabraniające sprzedaży poszczególnych produktów poniżej ustalonej w roku 1997 ceny minimalnej. Prawo Gallanda, bo tak nazywa się komentowana w reklamie ustawa, narusza interesy konsumentów, ograniczając konkurencyjność cenową detalistów, którzy zdobywają towar po niższej cenie w innych częściach Europy. Kampania prasowa została przygotowana przez niezależną agencję Australie z Paryża i jest kolejną prokonsumencką akcją E.Leclerc. Do historii przeszła batalia, jaką Leclerc stoczył o możliwość sprzedaży farmaceutyków w swoich supermarketach, oferując klientom dużo niższe ceny. Eksperci nie sądzą, aby prowadzona akcja wpłynęła na kontrolowaną przez państwo branżę detaliczną, ale z pewnością wzmocni ona wizerunek Leclerca jako marki broniącej praw konsumenta.