Kraj

TVP zwiększa ofertę sportową

W najbliższych miesiącach Telewizja Polska SA zamierza zwiększyć swoją ofertę sportową. Kierownictwo TVP chce, by sport był jednym z głównych...

W najbliższych miesiącach Telewizja Polska SA zamierza zwiększyć swoją ofertę sportową. Kierownictwo TVP chce, by sport był jednym z głównych punktów ramówki zaplanowanej na lato. Maciej Kosiński, dyr. biura polityki i koordynacji programowej TVP SA, zapowiada, że nie skończy się na transmisjach z mundialu 2002. “Zamierzamy skupić się na dyscyplinach najbardziej popularnych i takich, w których Polacy odnoszą sukcesy. Priorytetem dla nas będą transmisje na żywo. Będziemy nawet łamać ramówkę i narażać się niekibicom” – deklaruje Kosiński. W TVP1 pojawią się m.in. bezpośrednie relacje z zawodów lekkoatletycznych (Mistrzostwa Europy w Monachium i Golden League) i letnie zawody w skokach narciarskich. W czasie mundialu w ramówce Jedynki zaraz po “Teleexpressie” emitowany będzie “Piłkarski ekspress” – codzienny blok doniesień ze stadionów Korei i Japonii. Propozycje sportowe TVP2 wypełni przede wszystkim futbol. W czasie mundialu emitowane będą sportowe bloki programowe rozpoczynające się ok. 40 min przed każdym transmitowanym meczem i trwające ok. 40 min po meczu (TVP2 kupiła od Polsatu prawa do transmisji 9-10 meczów za 7 mln dol.). W paśmie wieczornym przewidziano dwa autorskie magazyny piłkarskie – o 20 “Mundial 2002 raport” i o 20.30 “Biało-czerwoni”. Do współtworzenia programów zaproszono Jana Tomaszewskiego. Mundialowe wydarzenia dla TVP komentować będą m.in. Kazimierz Górski, Antoni Piechniczek, w których domach zainstalowane będą kamery internetowe, oraz piłkarz wszech czasów Pele. Znane są już szczegóły cennika reklam w TVP podczas mistrzostw świata. Ceny odpowiadają normalnym cenom spotów emitowanych w prime-time. Cena 30-s spotu przy transmisjach bezpośrednich mieści się w przedziale 30-50 tys. zł. Planowana jest licytacja czasu reklamowego przy meczu finałowym (cena wywoławcza 120 tys. zł za spot 30-s) Dla porównania Polsat, który za 20 mln dol. nabył od Grupy Kircha prawa do emisji wszystkich spotkań mundialowych, za 30-s spot przy finale chce 50-65 tys. zł (warto pamiętać, że Polsat będzie pokazywał retransmisje wieczorem, a TVP mecze na żywo).

Ofertę sportową TVP2 uzupełni boks zawodowy (m.in. walka Tyson – Lewis) oraz kolejne wydarzenia piłkarskie: eliminacje do europejskich pucharów, eliminacje do mistrzostw Europy 2004 i mecze reprezentacji młodzieżowej w eliminacjach olimpijskich Ateny 2004. TVP3 stawia na czerwcowe relacje z turniejów tenisowych, a w wakacje na siatkówkę plażową i zawody sportów ekstremalnych. Maciej Domański, dyr. biura współpracy z zagranicą TVP SA, zapowiada, że TVP będzie się też starać o prawa do transmisji rozgrywek I i II ligi piłkarskiej, Ligi Mistrzów oraz siatkarskiej Ligi Światowej. (MG, PM)