Kraj

NOM rozpoczął kampanię informacyjną

Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) rozpoczął ogólnopolską kampanię informacyjną skierowaną do swoich klientów, którym firma wysłała 3,8 mln zaległych rachunków. Od...

Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) rozpoczął ogólnopolską kampanię informacyjną skierowaną do swoich klientów, którym firma wysłała 3,8 mln zaległych rachunków. Od 1 sierpnia użytkownicy chcący korzystać z prefiksu 1044 będą musieli podpisać z NOM umowę (do tej pory nie było takiej konieczności). Aby przeciwdziałać utracie klientów i przekonać ich do uregulowania należności, NOM rozpoczął kampanię informacyjną wspieraną działaniami PR. Na zlecenie operatora agencja Euro RSCG i dom mediowy MediaCom Warszawa przygotowały całostronicowe ogłoszenia reklamowe w dziennikach ogólnopolskich (“Gazeta Wyborcza”, “Rzeczpospolita” i “Super Express” oraz 20 dzienników regionalnych). Bartłomiej Beszter, kierownik działu promocji i reklamy NOM, mówi, że planowane są także kolejne działania PR i BTL-owe, które mają dotyczyć kwestii zaległych faktur i podpisywania umów po 1 sierpnia. Beszter nie wyklucza także przeprowadzenia kampanii ATL-owej, jednak decyzja ma zależeć od tego, jaka będzie reakcja klientów i jak będzie przebiegał proces regulowania należności. NOM od lipca ub.r. świadczy usługi połączeń międzymiastowych z prefiksem 1044. Wobec sprzeciwu Telekomunikacji Polskiej (która ma największą w kraju liczbę abonentów stacjonarnych) w sprawie wystawienia faktur NOM nie był w stanie wyegzekwować należnych mu pieniędzy. W kwietniu tego roku obie firmy zawarły w końcu porozumienie – TP SA prześle klientom NOM faktury (ok. 3,8 mln rachunków na łączną sumę 203 mln zł). W zamian NOM zobowiązał się, że od 1 sierpnia klienci chcący korzystać z połączeń międzymiastowych z prefiksem 1044 będą musieli podpisać z operatorem umowę. Andrzej Arendarski, prezes NOM, nie ukrywa, że spodziewa się, iż udział w rynku połączeń międzymiastowych (szacowany na 25-27 proc.) po 1 sierpnia spadnie. “Zdajemy sobie także sprawę, że dla naszych klientów to duża niedogodność, że dostają jeden rachunek za tak długi okres” – mówił dziennikarzom prezes NOM (faktury dotyczą okresu 01.07.2001-31.03.2002). Przedstawiciele NOM deklarują, że dołożą wszelkich starań, aby proces płacenia zaległych faktur i zawierania umów z klientami był jak najwygodniejszy dla klientów, czego świadectwem ma być m.in. obecna kampania. (MB)