Zagranica

Agencje obsługujące Beiersdorf obawiają się zmiany właściciela

Hamburski koncern kosmetyczny Beiersdorf, z roczną sprzedażą przekraczającą 4,2 mld dol., prawdopodobnie zmieni właściciela. Grupa ubezpieczeniowa Allianz, która posiada 43,6...

Hamburski koncern kosmetyczny Beiersdorf, z roczną sprzedażą przekraczającą 4,2 mld dol., prawdopodobnie zmieni właściciela. Grupa ubezpieczeniowa Allianz, która posiada 43,6 proc. udziałów Beiersdorfu, ujawniła plany ich sprzedaży. Transakcję utrudniają właściciele Tchibo, którzy są również właścicielami 30 proc. akcji Beiersdorfu oraz mają prawo weta. Tchibo nie zamierza sprzedawać swoich akcji, natomiast chętnie przejmie udział większościowy. Brytyjska “Independent on Sunday” poinformowała, że zainteresowany przejęciem jest również francuski gigant kosmetyczny L’Oreal, który zaoferował Allianzowi 12 mld dol. Beiersdorf wydaje się również łakomym kąskiem dla amerykańskiego Procter & Gamble Co. oraz japońskiego Shiseido, który zamierza zwiększyć swój udział w rynku europejskim.

Należąca do Omnicom Group agencja TBWA Worldwide oraz Foot Cone & Belding Worldwide, z Interpublic Group of Cos., obsługują globalne budżety niemieckiego koncernu. Wydatki reklamowe Beiersdorfu w 2000 r. osiągnęły pułap 472 mln dol. L’Oreal współpracuje z McCann-Erickson Worldwide oraz z Euro RSCG Worldwide i Publicis. W przypadku przejęcia Beiersdorfu przez Tchibo związki koncernu z obsługującymi go agencjami się nie zmienią.