Kraj

TNS OBOP wprowadziła badanie Snack Panel

Firma badawcza Taylor Nelson Sofres OBOP (TNS OBOP) wprowadziła na polski rynek badanie panelowe Snack Panel, badające konsumpcję przekąsek. Snack...

Firma badawcza Taylor Nelson Sofres OBOP (TNS OBOP) wprowadziła na polski rynek badanie panelowe Snack Panel, badające konsumpcję przekąsek. Snack Panel jest badaniem ciągłym prowadzonym w formie półrocznych edycji dla marek przekąsek słodkich i słonych. Firma przyznaje, że inspiracją było badanie Family Food Panel, prowadzone od 20 lat w Wielkiej Brytanii, a od dwóch lat również w Hiszpanii. Snack Panel umożliwia zbieranie informacji dotyczących m.in. okoliczności konsumpcji przekąsek, zachowań konsumenckich czy motywów wybierania konkretnych marek. Ciągły charakter badania umożliwia analizę wpływu czynników zewnętrznych, np. sezonowości, pogody, świąt. Możliwe też będzie badanie profilu użytkownika marki, segmentacja konsumentów przekąsek według stylów życia oraz trendów w konsumpcji. Kategorie produktów monitorowane w Snack Panel to: czekolady, batony, wafle, ciastka paczkowane, cukierki, lody, jogurty i gotowe desery mleczne, gumy do żucia, paluszki i precle, orzeszki, chipsy oraz chrupki. Badanie przeprowadzane jest na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie osób w wieku 10-55 lat. Kolejne cykle badania realizowane są co 2 tygodnie. “Nasz nowy produkt kierujemy przede wszystkim do producentów przekąsek obecnych na polskim rynku. Z naszych rozmów wynika, że Snack Panel spotka się też ze sporym zainteresowaniem agencji reklamowych” – mówi Magdalena Sawińska, kierownik działu badań konsumenckich TNS OBOP. Pełny zestaw rocznych badań wchodzących w skład Snack Panel kosztuje 48 tys. dol. “Oczywiście możliwy jest zakup wybranych badań za niższą cenę” – zastrzega Sawińska. (PM)