Kraj

Nowe formy reklamy i zmiany cennika w Gazeta.pl

Portal Gazeta.pl wprowadza nowy cennik reklam. Zostają do niego wprowadzone nowe formy, m.in. banner śródtekstowy, banner rozwijany, toplayer i interstitial....

Portal Gazeta.pl wprowadza nowy cennik reklam. Zostają do niego wprowadzone nowe formy, m.in. banner śródtekstowy, banner rozwijany, toplayer i interstitial. Zmianie ulegają też ceny, np. znacznie obniżone zostały opłaty za wyświetlanie bannerów na stronie głównej. “Testowaliśmy wcześniej nowe formy, wykorzystując je w kampaniach na życzenie klientów. Okazało się, że byli oni z nich bardzo zadowoleni, dlatego decydujemy się na wprowadzenie ich do oficjalnego cennika” – mówi Tamara Obłamska, rzecznik Gazeta.pl. Za banner śródtekstowy trzeba dopłacić 150 proc. w stosunku do ceny bannera (486×60 pikseli), za banner rozwijany 50 proc. Ceny toplayerów i interstitiali negocjowane są indywidualnie z klientem. Gazeta.pl uporządkowała również swoje serwisy w cennikowe grupy tematyczne – najwięcej kosztuje reklama w serwisach gospodarczo-finansowych. Według Obłamskiej mimo wprowadzania wciąż nowych form reklamy najpopularniejszą pozostaje banner. Coraz częściej klienci korzystają z możliwości wybierania dużych bannerów – szczególną popularnością cieszą się ostatnio tzw. billboardy, czyli bannery o wymiarach 750×100 pikseli. Wzrasta również zainteresowanie reklamodawców rozmaitymi formami sponsoringu. Najświeższym przykładem jest objęcie na początku bieżącego miesiąca patronatu nad serwisem dotyczącym Mistrzostw Świata w Gazeta.pl przez spółkę Bolix, producenta systemów termoizolacyjnych (podobną mundialową umowę podpisała pod koniec maja Interia z oficjalnym sponsorem naszej piłkarskiej reprezentacji – Erą). (MG)