M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AmRest - nowa struktura marketingowa

Serwis Dzienny | 11 czerwca 2002, 00:00

Marketingiem w firmie AmRest (American Restaurants, marki KFC oraz Pizza Hut) od czerwca oficjalnie zajmuje się zewnętrzna firma Synergy Marketing...

Marketingiem w firmie AmRest (American Restaurants, marki KFC oraz Pizza Hut) od czerwca oficjalnie zajmuje się zewnętrzna firma Synergy Marketing Partners Sp. z o.o. Polska jest pierwszym krajem, w którym AmRest zdecydował się na zlikwidowanie swoich własnych struktur marketingowych. "To wynik naszej długoterminowej strategii, której celem jest zbudowanie efektywnej platformy marketingowej dla marek AmRest" - podkreśla Henry McGovern, CEO AmRest. Wybór Synergy, jego zdaniem, był dość oczywisty. "Założyciel Synergy pracował dla marek AmRest przez wiele lat, doskonale zna ich potrzeby i możliwości, ma ponadto wiele doświadczenia, które połączone z wiedzą i doświadczeniem pracowników AmRest zaowocuje wzbogaceniem naszej kultury marketingowej" - mówi McGovern. Synergy to spółka założona przez Tomasza Piotrowskiego, wcześniej dyr. strategicznego agencji Ogilvy & Mather, odpowiedzialnego m.in. za prowadzenie marki AmRest. Struktura własnościowa Synergy nie została w tej chwili ujawniona, wiadomo jedynie, że Piotrowski jest jednym z udziałowców; są w niej także udziałowcy instytucjonalni. Do zadań Synergy należy nie tylko strona konsultingowa, ale także realizacja marketingowych planów. Synergy zatrudnia obecnie 8 osób, z czego połowa to dawni pracownicy działu marketingu AmRest. Piotrowski, jako dyr. generalny Synergy, odpowiedzialny jest za marketing Pizza Hut, KFC i Ice Land. Na koniec br. planowane jest utworzenie stanowiska dyr. marketingu wewnątrz struktury AmRest. Byłby on odpowiedzialny za pełną koordynację strategii AmRest i wszystkich jej marek. "Synergy będzie się zajmować bieżącymi sprawami marek AmRest - wyjaśnił Piotrowski - zaś dyr. marketingu AmRest strategią na poziomie firmy". Łączenie tych obu stanowisk przez Piotrowskiego to sprawa tymczasowa. "Osoba na stanowisko dyr. marketingu w AmRest została już wybrana - powiedziała Małgorzata Hamera, rzecznik prasowy AmRest - ale jest ona do końca roku związana umową z inną firmą, więc do tego momentu nie ujawniamy jej personaliów". Dotychczasowy dyr. marketingu AmRest Joe O'Connor rozstał się z firmą. Wkrótce wystartuje pierwsza kampania reklamowa przygotowana dla AmRest przez nową agencję reklamową - Red 8. W maju firma AmRest zakończyła współpracę z sieciową agencją Gruppa 66/Ogilvy i od 15 maja obsługa reklamowa trafiła właśnie do agencji Red 8. Agencja ta rozpoczęła działalność na początku maja br., została założona przez 8 byłych pracowników Ogilvy & Mather. Menedżment Red 8 to: Jarosław Król (dyr. zarządzający), Maciej Marasek i Jerzy Przeździecki (dyr. kreatywni), Viola Stanisławska (dyr. działu obsługi klienta). Jarosław Król, pytany o własnościową strukturę Red 8, powidział, że jest to "spółka pracownicza, w której wszycy mają takie same udziały". Dodał jednak, że może się to zmienić, trwają bowiem rozmowy dotyczące inwestora, ale odmówił podania szczegółów na ten temat. Na razie AmRest jest jedynym klientem agencji, ale jak twierdzi Król, bliskie sfinalizowania są rozmowy z kolejnym. Najprawdopodobniej również jest to były klient Ogilvy & Mather, choć Król tego nie potwierdza. "Prezentujemy teraz nasze usługi kilku klientom, startujemy w pierwszym przetargu" - mówi. Pierwsza kampania autorstwa Red 8 (dla AmRest) startuje w połowie czerwca w telewizji. Według danych Expert Monitora w 2001 r. American Restaurants wydała na reklamę niemal 43 mln zł. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,