Kraj

K2 dla Nokii i Philips Expanium - podsumowanie

Wyniki kampanii internetowych przeprowadzonych przez K2 Internet dla firm Nokia i Philips wskazują zdaniem agencji na wysoką skuteczność działań e-marketingowych....

Wyniki kampanii internetowych przeprowadzonych przez K2 Internet dla firm Nokia i Philips wskazują zdaniem agencji na wysoką skuteczność działań e-marketingowych. Kampania dla Nokii polegała na budowaniu świadomości i wizerunku serwisu Club Nokia w grupie docelowej w wieku 14-18 lat. Dodatkowym celem było zachęcenie do odwiedzin na specjalnie przygotowanej dla tej grupy podstronie www.nokia.com.pl/strefa. Założenia te zrealizowano za pomocą sponsoringu popularnego wśród grupy docelowej serwisu www.sciaga.pl. Umieszczano tam informację “Ściągę wspiera Club Nokia”, a także różnego rodzaju bannery i animowane top-layery. Pierwsze wyniki efektywności kampanii wskazują, że koszt dotarcia do jednego użytkownika okazał się dużo niższy niż szacowany (z zakładanych 0,4 zł obniżył się do 0,28 zł na jednego internautę). Z kolei w przypadku kampanii przeprowadzonej na zlecenie firmy Philips dla marki Expanium (linia produktów służących do odtwarzania muzyki w formacie mp3) rezultaty okazały się jeszcze ciekawsze. Rekordowe wskaźniki CTR uzyskały reklamy umieszczone na witrynach www.bravo.pl – 51,98 proc. oraz www.mp3.pl – 44,04 proc. Działania reklamowe miały na celu zachęcenie osób z grup docelowych do udziału w konkursach zamieszczonych na stronie www.expanium.pl. Kampania skierowana była do młodzieży w wieku 15-24 lata – aktywnych internautów, najczęściej korzystających ze stałego łącza. Użyto narzędzi typu: bannery, poltergeist, pop-up, kick-ad, scysraper, top-layer.