M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Bez recepty - pierwsza kampania Lactovaginalu

Serwis Dzienny | 19 czerwca 2002, 00:00

Na początku czerwca 2002 r. ruszyła kampania Lactovaginalu, leku dopochwowego stosowanego leczniczo i profilaktycznie w stanach zapalnych narządów rodnych.Jest to...

Na początku czerwca 2002 r. ruszyła kampania Lactovaginalu, leku dopochwowego stosowanego leczniczo i profilaktycznie w stanach zapalnych narządów rodnych.Jest to pierwsza kampania tego leku, który istnieje na rynku od około 20 lat, ale dopiero od 1999 r. dostępny jest bez recepty (w aptekach w opakowaniach po 10 gałek dopochwowych, cena: ok. 32 zł) i może być reklamowany. Przygotowała ją agencja Focus Advertising, mediami zajmuje się Media Group. Budżet został zdobyty w przetargu rozstrzygniętym wiosną tego roku. Startowało w nim 5 agencji (ich nazwy nie zostały podane). Producentem jest Wytwórnia Surowic i Szczepionek "Biomed SA" w Krakowie. Kampania jest skierowana do kobiet w wieku 20-55 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, a także do lekarzy ginekologów i lekarzy pierwszego kontaktu. Celem kampanii jest wzrost świadomości i wzrost sprzedaży leku oraz zwiększenie świadomości kobiet na temat stanów zapalnych narządów rodnych i zagrożeń wynikających z braku właściwego leczenia. W kampanii podkreślane jest, że lek dostępny jest bez recepty. Kampania Lactovaginalu zaplanowana jest w miesiącach letnich, czyli w okresie częstych wyjazdów wakacyjnych (czerwiec - sierpień). "Wypoczynek nad wodą, przebywanie na plażach i basenach zwiększa ryzyko stanów zapalnych narządów płciowych - powiedziała Joanna Żuk, senior account manager Focus Advertising. - Dlatego ważne jest, aby poziom świadomości kobiet na temat zapobiegania i leczenia tego typu dolegliwości był jak najwyższy". Kampania obejmuje działania ATL (prasa kobieca - miesięczniki "Claudia", "Olivia" i tygodniki: "Pani Domu","Przyjaciółka", "Życie na Gorąco", "Naj", prasa fachowa skierowana do lekarzy - miesięczniki "Przewodnik Lekarza", "Ginekologia Praktyczna", "Gabinet Prywatny", "Lek w Polsce") i BTL (POS-y, które dostępne będą w aptekach). Budżet nie został podany. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,