M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polskie agencje reklamowe nie zdobyły nagród na festiwalu w Cannes

Serwis Dzienny | 24 czerwca 2002, 00:00

Jedynym osiągnięciem polskich agencji reklamowych i domów mediowych na zakończonym w sobotę 22 czerwca br. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes 2002...

Jedynym osiągnięciem polskich agencji reklamowych i domów mediowych na zakończonym w sobotę 22 czerwca br. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes 2002 były trzy nominacje do nagród Cannes Lions. "Myślę, że niepowodzenie polskich agencji reklamowych we współzawodnictwie z przedstawicielami środowisk reklamowych z innych krajów bierze się stąd, że związek pomiędzy reklamodawcą a obsługującą go agencją nie jest w Polsce zbyt silny. Konsekwencją takiego stanu jest fakt, że rodzime agencje nie ryzykują realizacji niekonwencjonalnych pomysłów. Podczas zakończonego festiwalu w Cannes triumfowały właśnie oryginalne, często niskobudżetowe, prace reklamowe" - twierdzi Leszek Popowicz, szef firmy Best Marketing & Promotion, która jest wyłącznym przedstawicielem festiwalu w Polsce. Na shortliście w kategorii Film reklamowy znalazła się tylko jedna praca agencji reklamowej z Polski. Jury nominowało agencję PZL i przygotowany przez nią spot w kategorii Retail stores & retail companies dla sieci supermarketów budowlanych Praktiker Polska. Polskie zgłoszenia nie otrzymały natomiast nominacji w kategoriach Press i Outdoor. Natomiast w kategorii Media nominowane zostały dwa polskie domy mediowe: MediaVest Polska za kampanię wykonaną dla Avon Polska w kategorii Special events/stunts i MediaCom za kampanię dla marki Opycha (Unilever Bestfoods) w kategorii Best use of mixed media. Ponadto na trzecim miejscu w konkursie Young Creatives uplasował się team z Leo Burnett Warszawa w składzie Krzysztof Pięk, copywriter, i Rafał Mazur, art director. Nagrodę otrzymali w kategorii Web design. W sumie polski przemysł reklamowy zgłosił na tegoroczny festiwal w Cannes 38 filmów reklamowych, 34 reklamy prasowe, 7 kreacji mediowych i 5 prac z zakresu marketingu bezpośredniego. Najwięcej prac pochodziło z agencji reklamowych: Leo Burnett Warszawa (14), D'Arcy, PZL (po 11), Lowe Lintas GGK (9) i TBWAWarszawa (7). Podczas tegorocznego festiwalu w Cannes za najlepszy film reklamowy, który powstał w okresie mijających dwunastu miesięcy, uznano spot zrealizowany dla firmy Nike, którego strategia i kreacja są autorstwa amerykańskiej agencji Wieden & Kennedy z Portland. Nagrodę Grand Prix w kategorii Media otrzymał w tym roku australijski oddział sieci domów mediowych Universal McCann z Sydney za kampanię lodów Magnum koncernu Unilever. W kategorii Reklama zewnętrzna triumfował norweski oddział agencji reklamowej Leo Burnett Oslo za cykl sześciu plakatów przygotowanych dla Oslo Piercing Studio. Za najlepszą reklamę prasową uznano prace londyńskiego oddziału agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, zrealizowane dla biura podróży Club 18-30. Wręczono także dwie nagrody Cyber Lions za najlepsze reklamy w internecie. Pierwszą z nich otrzymała duńska firma Farmfab z Kopenhagi za projekt zrealizowany dla Nike Europe, drugą zaś amerykańska agencja Fallon z Minneapolis za pracę wykonaną dla BMW. Zwycięzcą w kategorii Lions Direct, w której oceniano prace z zakresu marketing services, okazała się agencja Harrison Troughton Wunderman z Londynu za kampanię przygotowaną dla Automobile Association. (JP, AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,