Kraj

Agora SA i Ad.point przygotowują się do uruchomienia stacji w Krakowie

Grupa radiowa Agora SA oraz grupa radiowa Ad.point, należąca do CR Mediów, przygotowują się do uruchomienia nowych rozgłośni w Krakowie....

Grupa radiowa Agora SA oraz grupa radiowa Ad.point, należąca do CR Mediów, przygotowują się do uruchomienia nowych rozgłośni w Krakowie. Koncesja Radia Echo na częstotliwość 103,8 fm (w Skawinie) należy do spółki Wibor Sp. z o.o. (związanej z Agorą SA). Ta sama spółka posiada koncesję Radia Echo w Nowym Sączu. Koncesja Radia Flash na częstotliwość 101,3 (w Skawinie) jest własnością spółki PUH Hitt Sp. z o.o. (należącej do Ad.pointu). Ta sama spółka posiada koncesje Radia Flash w Katowicach oraz Radia Flash w Opolu. Zarówno w przypadku nowej stacji Agory SA, jak i nowej stacji Ad.pointu szczegóły dotyczące daty uruchomienia oraz formatów rozgłośni trzymane są w tajemnicy. “Kraków jest bardzo ważnym rynkiem, dlatego nie zdradzamy planów dotyczących naszej stacji” – powiedział Sebastian Wojciechowski, członek zarządu grupy radiowej Ad.point. Radio Flash w Katowicach i Radio Flash w Opolu nadają w formacie CHR (contemporary hit radio). Agora SA ma już w Krakowie stację Radio Wanda Złote Przeboje. Natomiast w przypadku Ad.pointu wiadomo, że specjaliści z tej grupy radiowej doradzali w formatowaniu innej krakowskiej rozgłośni – Radia Alfa Twoje Złote Przeboje. Obie stacje nadają obecnie w tym samym formacie – złote przeboje. Wśród czterech rozgłośni z rynku krakowskiego monitorowanych przez CR Media największe wpływy reklamowe w okresie styczeń – maj br. wygenerowała stacja Blue FM – 1,2 mln zł, na drugim miejscu było Radio Wanda Złote Przeboje – 885,9 tys. zł, następnie Radio Alfa Twoje Złote Przeboje – 795,9 tys. zł i Polskie Radio Kraków – 580 tys. zł. (PR)