Kraj

DSM chce sprzedać udziały Europlakatu Polska najpóźniej jesienią br.

Niemiecki inwestor Deutsche Städte Medien (DSM), właściciel 51 proc. udziałów w firmie reklamy zewnętrznej Europlakat Polska, zamierza się ich pozbyć...

Niemiecki inwestor Deutsche Städte Medien (DSM), właściciel 51 proc. udziałów w firmie reklamy zewnętrznej Europlakat Polska, zamierza się ich pozbyć najpóźniej jesienią br. List intencyjny w tej sprawie ma zostać podpisany pod koniec sierpnia br., a umowa jesienią br., tak aby proces przejęcia zakończyć pod względem formalnoprawnym do końca br. “DSM chce doprowadzić do finalizacji tej transakcji w tym właśnie terminie, aby móc rozpocząć prywatyzację swoich struktur własnościowych [DSM jest spółką komunalną – dop. red.] w Niemczech” – twierdzi Marek Kuzaka, prezes zarządu Europlakat Polska. Pozostałe udziały w spółce należą do austriackiej firmy Gewista (kontrolowanej przez francuski koncern JCDecaux) i szwajcarskiej APG. Decyzję o wycofaniu się z rynku polskiego DSM podjął wiosną br. (informowaliśmy o tym fakcie na łamach DS “MiMP” i magazynu “MiMP”), tłumacząc to chęcią wycofania się z inwestycji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie działają firmy reklamy zewnętrznej, tworzące sieć Europlakat Int. Wśród potencjalnych inwestorów w Europlakacie Polska wymienia się zarówno inwestorów finansowych, jak i branżowych. Według nieoficjalnych źródeł do grupy tych pierwszych należą m.in. fundusze Innova Capital, AIG, Credit Suisse Group i Enterprise Investors, zaś zainteresowanie ze strony tych drugich wykazuje koncern medialny Agora SA (w czerwcu br. rozpoczął przejmowanie akcji największej w Polsce firmy tego medium AMS SA), niemiecki Ströer i amerykański Clear Channel Communications. Europlakat Polska dysponuje siecią 6,1 tys. billboardów o formacie 5,04 x 2,38 m, ponad 1 tys. powierzchni ekspozycyjnych na konstrukcjach typu citylight poster (format 1,8 x 1,2 m) oraz 170 powierzchniami reklamowymi na backlitach o formacie 4 x 3 m oraz 243 na backlitach o formacie 6 x 3 m (źródło: Raport ilościowy Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej). Firma rozwijała również sieć tablic o formacie 12 x 3 m (84 powierzchnie reklamowe), która została sprzedana innej firmie tego medium Town & City. (JP)