Kraj

Wortal sports.pl zarobił na mundialu 40 tys. zł netto

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Korea/Japonia 2002 przyniosły 40 tys. zł netto przychodu wortalowi sports.pl wydawnictwa Marquard Sport Media (MSM),...

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Korea/Japonia 2002 przyniosły 40 tys. zł netto przychodu wortalowi sports.pl wydawnictwa Marquard Sport Media (MSM), wydawcy “Przeglądu Sportowego”, “Tempa” i “Sportu”. Przychód pochodzi z kampanii reklamowych związanych z mistrzostwami, przeprowadzonych m.in. przez firmy Polska Telefonia Cyfrowa (marka Era GSM), Sport Atut, Radson oraz Kreisel. Wortal przygotował specjalny serwis oferujący online relacje z meczów, a także informacje o finalistach, terminarze, komentarze dziennikarzy “Przeglądu Sportowego”. Wraz z dziennikami MSM wortal promował także konkursy SMS. Oglądalność sports. pl w czerwcu br. była rekordowa. Jak poinformował Rafał Sękowski, specjalista ds. marketingu MSM, oglądalność była na poziomie 1,37 mln zapytań o strony i 15 mln odsłon. Marcin Szkuat, szef wortalu, zapowiedział: “Jeszcze lepsze wyniki, zarówno finansowe, jak i tzw. odwiedzalności, powinniśmy osiągnąć jesienią br., kiedy ruszy polska liga piłkarska oraz kilka kampanii promocyjnych”. Według badań Net Track (prowadzonych przez SMG/KRC Poland) za okres kwiecień – maj br., jak podał Rafał Sękowski, liczba użytkowników sports.pl wyniosła 215 877 osób (4,3 proc. internautów), co ma czynić sports. pl największym polskim wortalem sportowym. (KP)