Kraj

Firma StoreCheck.pl uruchamia online monitoring bieżącej sprzedaży

Firma StoreCheck.pl uruchamia projekt online, który ma na celu bieżący monitoring sprzedaży w punktach detalicznych. "System przeznaczony jest dla działów...

Firma StoreCheck.pl uruchamia projekt online, który ma na celu bieżący monitoring sprzedaży w punktach detalicznych. “System przeznaczony jest dla działów sprzedaży oraz menedżerów trade-marketingu przede wszystkim w firmach FMCG. Charakteryzuje go szybkość dotarcia z informacją o losach produktu na półce sklepowej oraz precyzja danych” – twierdzi Monika Sójkowska, dyrektor generalny StoreCheck.pl. Projekt powstał we współpracy z firmą Web Corporation. Informacje na temat cen poszczególnych produktów, dostępności produktu, udziału na półce sklepowej oraz prowadzonych działań promocyjnych są zbierane przez 500 ankieterów. Analizy obejmują sytuację we wszystkich hipermarketach i supermarketach w kraju (według szacunków generują 25 proc. wartości sprzedaży w Polsce) oraz reprezentatywne próby sklepów dużych, średnich i małych, apteki oraz sklepy na stacjach benzynowych. Na życzenie klienta może być także sprawdzana sytuacja w hurcie oraz punktach HoReCa. “Dzięki informacjom pochodzącym z monitoringu marketerzy mogą podejmować szybkie decyzje dotyczące udziału ich produktów na półce oraz cenach we wszystkich kanałach sprzedaży, w poszczególnych sieciach handlowych i konkretnych regionach kraju. Program pozwala na interwencje tam, gdzie naprawdę jest to potrzebne, bez strzelania w ciemno” – mówi Sójkowska. Przykładowa cena wykorzystania programu storecheck.pl, w przypadku monitoringu prowadzonego przez miesiąc, raz na tydzień, dla 10 produktów (np. zleceniodawcy oraz jego bezpośredniego otoczenia konkurencyjnego), dla wszystkich parametrów (cena, dostępność, udział na półce, wsparcie promocyjne) wynosi ok. 15 tys. zł. Obecnie firma StoreCheck.pl prowadzi negocjacje z pierwszymi potencjalnymi klientami. Ich finał nastąpi najprawdopodobniej na przełomie lipca i sierpnia br. (JP)