Kraj

Liberalizacja zakazu reklamy alkoholu może nastąpić jesienią br.

Zmiany w ustawie "antyalkoholowej", które mają poszerzyć możliwości reklamowania wyrobów alkoholowych, będą głosowane w parlamencie RP najprawdopodobniej pod koniec br....

Zmiany w ustawie “antyalkoholowej”, które mają poszerzyć możliwości reklamowania wyrobów alkoholowych, będą głosowane w parlamencie RP najprawdopodobniej pod koniec br. Projekt nowelizacji, przygotowany przez sejmową Komisję Kultury Fizycznej i Sportu, trafił do marszałka Sejmu RP pod koniec maja br. Miał być głosowany jeszcze w czerwcu br., jednak termin ten został przesunięty. Zmiany dotyczą poszerzenia pasm emisyjnych, w których reklamy piwa mogłyby być nadawane w mediach elektronicznych (obecnie są emitowane po 23, a nowela zakłada obniżenie tej granicy do godziny 20), oraz dopuszczenia możliwości reklamy piwa na nośnikach reklamy zewnętrznej (obecnie obowiązuje całkowity zakaz). Ponadto nowelizacja ma zliberalizować przepisy w zakresie wykorzystywania przez browary narzędzi marketingu sportowego oraz znieść niektóre obostrzenia dotyczące formułowania samego przekazu reklamowego (kwestie wywoływania skojarzeń). Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że na ostateczny kształt nowelizacji chce również wpłynąć lobby producentów i importerów wina (optujących za dopuszczeniem możliwości prowadzenia reklamy wina w prasie) oraz producentów alkoholi wysokoprocentowych (reklama we wszystkich mediach). Zdaniem niektórych analityków rynku ta ostatnia możliwość jest jednak mało prawdopodobna. (JP)