Europejskie konsorcjum produkujące samoloty Airbus startuje z nową falą globalnych reklam brandingowych. Celem kampanii jest przekonanie klientów klasy biznesowej i operatorów lotniczych, że samoloty Airbus są lepsze od produkowanych przez odwiecznego amerykańskiego rywala – Boeninga. Nowa kampania – seria reklam telewizyjnych i prasowych – została przygotowana przez paryską Euro RSCG Corporate (należącą do Havas), koncentrować się będzie na znacznie zredukowanym poziomie hałasu w nowym A340 jumbo jet. Podstawą kampanii jest 30- lub 40-sekundowy spot w języku angielskim, który przekazuje główny koncept marketingowy Airbusa: “Travel in Peace”. Kampania prasowa wykorzystuje trzy layouty, które mają zwracać uwagę na techniczne atrybuty A340, m.in. właśnie niski poziom hałasu i wykorzystywanie czterech silników na trasach długodystansowych. Nowa kampania jest dowodem na to, że Airbus nie zamierza rezygnować z reklamy do przeciągnięcia opinii publicznej na swoją stronę w walce z Boeningiem. W 2001 r. grupa była zmuszona do zaprzestania swojej kampanii po wydarzeniach 11 września, ponieważ przygotowane do niej kreacje zbytnio kojarzyły się z atakami terrorystycznymi na Nowy Jork – jedna z reklam tamtej kampanii, pt. “Magma”, zdobyła Srebrnego Lwa na tegorocznym festiwalu w Cannes.