Kraj

15 proc. reklam w warszawskim Radiu Plus. Nadzieja dla Blue FM

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiTV) sprecyzowała szczegóły koncesji warszawskiego Radia Plus, którą to koncesję w kwietniu br. otrzymała spółka...

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiTV) sprecyzowała szczegóły koncesji warszawskiego Radia Plus, którą to koncesję w kwietniu br. otrzymała spółka Nadawca Sp. z o.o. KRRiTV ustaliła 15-proc. limit udziału reklam w czasie nadawania Radia Plus. Radio Plus będzie nadawało program o charakterze społeczno-religijnym. Limit czasu przeznaczonego na retransmisję programów z innych rozgłośni Porozumienia Programowego Plus, do którego należy warszawska stacja, wynosi 33 proc. (Rada nie zgodziła się, aby limit ten sięgał 50 proc., tak jak to ma miejsce w pozostałych rozgłośniach Porozumienia Programowego Plus). Od chwili otrzymania koncesji spółka Nadawca będzie miała trzy miesiące na uruchomienie nowej stacji. Nieoficjalnie mówi się, że Radio Plus na nowej częstotliwości ruszy jeszcze w trakcie najbliższej, sierpniowej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski. Uruchomieniu stacji będzie prawdopodobnie towarzyszyć kampania reklamowa. Podczas wczorajszego posiedzenia KRRiTV Waldemar Dubaniowski, jeden z członków Rady, zapowiedział złożenie wniosku o reasumpcję głosowania w sprawie koncesji krakowskiego Radia Blue FM. Wcześniej KRRiTV zdecydowała, że koncesję na częstotliwość tego radia zostanie odebrana dotychczasowemu koncesjonariuszowi i trafi ona do spółki Radio Eska SA. Jeżeli wniosek Waldemara Dubaniowskiego zostanie przyjęty przez KRRiTV, dojdzie do reasumpcji głosowania. Dubaniowski motywuje swoją decyzję tym, że pojawiły się nowe okoliczności przemawiające za potrzebą ponownego rozpatrzenia wniosków o koncesję Radia Blue FM. Jedną z nich są domniemane nieprawidłowości w procedurze koncesyjnej. (PR)